جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/ امام جمعه مریوان گفت: مسلمانی تنها به انجام واجبات و نمازهای یومیه نیست، بلکه مسلمان باید با رفتار و اخلاق خود سبب ترویج اسلام و معرفی آن به عنوان یک دین کامل و اجتماعی به سایرین باشد.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به اینکه مومنان برادر همدیگرند و باید در همه حال در کنار هم باشند، اظهار داشت: مسلمان باید به طریقی رفتار کند که طرف مقابل از زبان و کلام وی نه تنها در امان باشد، بلکه به سمت وی نیز جذب شود، یعنی جاذبه یکی از ویژگی های هر مومن و مسلمانی باید باشد.

امام جمعه مریوان اظهار داشت: خداوند متعال در آیه دهم سوره حجرات می فرمایند: «مؤمنان برادر یکدیگرند؛ پس دو برادر خود را صلح و آشتی دهید و تقوای الهی پیشه کنید باشد که مشمول رحمت او شوید!»

وی تاکید کرد: این آیه از سوره مبارکه حجرات اهمیت بسیار بالای برادری و اخوت در اسلام را نشان می دهد و از سوی دیگر نشان می دهد که اسلام به روابط اجتماعی بین مسلمین به چه میزان اهمیت می دهد.

ماموستا شیرزادی در ادامه سخنان خود عنوان داشت:  یکی دیگر از صفات و ویژگی های یک فرد مسلمان این است که همیشه در راه اصلاح حرکت کند و بتواند سبب ارتقاء و پیشرفت برادر دینی خود در زمینه های معنوی و... باشد.

وی تصریح کرد: رسولُ اللّه (ص) در این باره می فرمایند: «بهترین برادران شما کسی است که عیب هایتان را به شما اهدا کند».

امام جمعه مریوان گفت: لذا براساس این فرمایش رسول اکرم (ص) بهترین دوست و یاور برای انسان کسی است که مسیر درست را به وی نشان دهد نه اینکه تنها باعث اتلاف زمان و وقت برادر دینی خود گردد.

این عالم برجسته اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از دیگر صفات برجسته یک مومن و مسلمان واقعی، اخلاق و حس نیکوست.

ماموستا شیرزادی در ادامه تاکید کرد: رسول خدا (ص) درباره حسن اخلاق فرد مسلمان می فرمایند: « انسان مومن، با اخلاق خوب خود، به مرتبه و مقام كسانی می‌رسد كه شب‌ها نماز نافله می‌خوانند و روزها همیشه روزه می‌گیرند.»

امام جمعه مریوان اظهار داشت: مسلمانی تنها به انجام واجبات و نمازهای یومیه نیست، بلکه مسلمان باید با رفتار و اخلاق خود سبب ترویج اسلام و معرفی آن به عنوان یک دین کامل و اجتماعی به سایرین باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha