پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

حجت الاسلام خدری بیان داشت: آن چیزی که از اسلام به ما یاد دادند این است اسلام برای مقام زن ارزش بسیاری قائل شده است، بهترین جهاد زن ، خانه داری و تربیت فرزند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام رضا خدری، صبح امروز در نشست با جمعی از بانوان شهر چغادک با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و تبریک روز زن اظهار داشت: این از برکات و نعمت های انقلاب اسلامی و ثمره خون شهدای عزیز ما است که چنین مناسبت هایی در کشور ایجاد شده و عشق و علاقه و ارادتی که نسبت به اهل بیت(ع) در مردم است متبلور شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: قبل از انقلاب اگر مراسمی هم بود و اسامی و نامگذاری برای برخی از روزها بود ارتباط چندانی با اهل بیت(ع) نداشت، اما امروز این مناسبت ها از عشق و علاقه ای است که مردم بعد از انقلاب نسبت به اهل بیت پیدا کردند، قبل از انقلاب این ارادت و علاقه به این اندازه نبود و بیشتر به مراسمات محرم خلاصه می شد و خبری از برگزاری مراسماتی همچون میلاد حضرت زهرا(س) نبود.

وی به دیدگاه اسلام نسبت به مقام زن اشاره کرد و گفت: قبل از اسلام زن آن قدر کرامت و عظمت نداشت و این پیامبر(ص) بود که بعثتش این اهمیت را نسبت کرامت زن قائل شد و این احترام را به جامعه منتقل کرد. در آن زمان برای زن حق و حقوقی قائل نبودند، این کم اهمیتی نسبت به زن به طور کامل در جوامع دیگر همچون یونان و دین زرتشتی هم بود.

حجت الاسلام خدری با اشاره برخی شبهه ها و بدبینی ها در فضای مجازی نسبت به اسلام و مقام زن ابراز داشت: در فضای مجازی حمله هایی بسیاری نسبت به اسلام و این دین صورت می گیرد و تحریف های زیادی همچون در سوره نساء انجام می شود و آن را به طور غلط به مردم منتقل می کنند.

امام جمعه چغادک اظهار کرد: خداوند متعال مرد و زن را هر کدام با یک ماهیت آفریده است چراکه هرکدام از این دو جنس یک سری ظرفیت هایی را دارند. در جنبش فمنیسم قائل به تفاوت بین زن و مرد نیست، در حالی که این تفاوت وجود دارد. وقتی به مسئله تربیت فرزند و خانه داری نگاه کنیم نه تنها جنس زن کوچک شمرده نمی شود، بلکه او را تحسین کرده و آن را بالا بردیم.

وی بیان داشت: آن چیزی که از اسلام به ما یاد دادند این است اسلام برای مقام زن ارزش بسیاری قائل شده است، بهترین جهاد زن این است خانه داری و تربیت فرزند است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha