پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاري مراسم گراميداشت حضرت زهرا(س) در مدرسه علميه الزهرا(س) بندرعباس با حضور نماينده ولي فقيه

حوزه/آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اهمیت رعایت حجاب در خانم ها، بی حجاب ها را پاکدامنان غافل نامید و گفت: بی حجاب ها با عدم فهم این که در خدمت و سود چه کسی و علیه چه چیزی اقدام می کنند با پوششی نامناسب در سطح جامعه حاضر می شوند، در حالی که با درک و فهم این موضوع و این که ارائه زیبایی ها به معنای تمدن نیست این گونه عمل نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از هرمزگان، آیت الله غلام علی نعیم آبادی، در مراسم گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بندرعباس برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) با اشاره به حدیث پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی» به اهمیت جایگاه حضرت فاطمه(س) پرداخت و بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) با بیان این حدیث به تاثیر وجود حضرت زهرا(س) بر نقش آفرینی خود اشاره دارند و اینکه بدون وجود حضرت زهرا(س) و فرزندان آن حضرت و عدم تفسیر دین توسط آنها دین حضرت محمد(ص) شناخته نمی شد.

وی، تنها راه خوشبختی را تمسک به زندگی حضرت زهرا(س) عنوان کرد و بیان داشت: همسرداری و تربیت فرزند را از حضرت زهرا(س) الگو بگیرید تا از زندگی زیبا، خوب و با آرامش بهرمند شوید نه از غرب با خانواده های متلاشی، بی عاطفه و فاسد که 51 درصد از فرزندان آنها با نام مادرانشان شناخته می شوند.

آیت الله نعیم آبادی، بی سوادی بانوان مسلمان در جوامع زهرایی را ننگ دانست و افزود: حضرت زهرا(س) بهترین الگوی همسرداری، خانه داری، فرزند پروری و علم آموزی است و شناخت یک بعد از زندگی این معصومین(علیهم السلام) کافی نیست بلکه باید با شناخت همه ابعاد و زوایای زندگی اجتماعی، سیاسی، عبادی، شخصیتی و اقتصادی آنها، سیره ی عملی آنها را در زندگی عملی کرد.  

امام جمعه بندرعباس با اشاره با آیه 21 سوره روم « أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا»، فلسفه ازدواج را کسب آرامش عنوان کرد و خاطر نشان شد: بانوان باید با توجه به توان همسران خود و دوری از چشم و هم چشمی و آنچه که باعث سلب آرامش خانواده می شود، آرامش را در زندگی خود و اعضای خانواده فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقش مادر در تربیت فرزندان بیشتر از پدران است، افزود: فرزندان امانت های خداوند در دستان والدین هستند، والدین با تربیت ناصحیح خود در امانت خیانت نکنند، در روز قیامت از این امانت ها سؤال خواهد شد.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با تاکید بر توجه مسلمانان به دسیسه های دشمنان، به راه های انحطاط ملت ها در تاریخ اشاره کرد و خاطر نشان شد: در تاریخ ملت ها با سه عامل مشروبات الکلی، غنا و موسیقی های شهوت انگیز و زنان جلوه گر به نابودی کشیده شدند.

آیت الله نعیم آبادی به تبیین راه های انحطاط ملت ها پرداخت و گفت: اسپانیای امروز یکی از مراکز مهم تمدنی اسلام، از راه مشروباتی که توسط کشیشان به صورت رایگان در اختیار جوانان مسلمان اسپانیا قرار داده می شد با تمدن 800 ساله به فساد و تباهی کشیده شد و مشروبات الکلی عزت و غیرت ملت ها را از آنها می گیرد و ملتی که شراب، غنا و زنان جلوه گر در خیابان ها و کوچه و باغستان آن وارد شود، به فلاح و رستگاری نخواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت رعایت حجاب در خانم ها، بی حجاب ها را پاکدامنان غافل نامید و گفت: بی حجاب ها با عدم فهم این که در خدمت و سود چه کسی و علیه چه چیزی اقدام می کنند با پوششی نامناسب در سطح جامعه حاضر می شوند، در حالی که با درک و فهم این موضوع و این که ارائه زیبایی ها به معنای تمدن نیست این گونه عمل نخواهند کرد.

امام جمعه بندرعباس به یکی از ابزارهای استکبار جهانی در انحراف جوامع اشاره و تصریح کرد: استکبار جهانی، کودکان و جوانان مسلمان را از طریق ابزاری همچون موبایل و فضای مجازی و برنامه های گمراه کننده مانند آواز و فیلم های مبتذل که به وسیله ی آنها اندلس را نابود کرد در صدد گمراه کردن آنها است که والدین باید با آموزش استفاده صحیح از این ابزار، آنها را در برابر فتنه ها و برنامه های گمراه کننده حفظ کنند.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha