پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نادر رنجبر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: طلاب باید ورود به احزاب و جناح های سیاسی دوری کنند، چرا که مبلغ دین اسلام هستند، نه مبلغ مرام سیاسی حزب و جناح.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام نادر رنجبر، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان قروه، با اشاره به جایگاه خطیر و تاثیرگذار روحانیت در جامعه اسلامی اظهار داشت: روحانیت و قشر مذهبی در جامعه اسلامی از جایگاه بسیار ویژه ای در نزد اجتماع برخوردار بوده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه با اشاره به اینکه طلبه بودن وظیفه سنگینی است که هر کسی از عهده آن بر نمی آید، گفت: طلبه شدن افتخاری بس عظیم برای همه شما و ماست و باید به این وضعیت افتخار کنیم.

حجت الاسلام رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از ویژگی های یک طلبه نمونه اشاره کرد و بیان داشت: حسن اخلاق، راستگویی، وفای به عهد و... از جمله صفات یک طلبه انقلابی و مومن باید باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه اظهار داشت: یکی از ویژگی های طلاب امروز نسبت به دوره های گذشته، وضعیت مطلوب و امکانات موجود می باشد، در گذشته رژیم به شدت با حوزویان مخالف بود و آنان را دشمنان اصلی ارکان نظام خود می دانست و همین امر باعث ایجاد محدودیت های بسیاری برای طلاب و روحانیون شده بود و همین عاملی گردیده بود برای مهاجرات روحانیون و علما به نجف اشرف و....

این استاد حوزوی تاکید کرد: ولی امروز باید قدر نظام اسلامی را به خوبی بدانیم، زیرا طلبه امروز جایگاه و منزلت بسیار والایی در نزد مردم دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه گفت: یکی دیگر از مواردی که شما طلاب باید از آن دوری کنید ورود به احزاب و جناح های سیاسی است؛ شما مبلغین دین اسلام هستید نه مبلغین مرام حزب و یا گروه خاصی، لذا با دوری از سیاست شان روحانیت را حفظ نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha