شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  رسولی فرح

استاد حوزه علمیه همدان گفت: امروز نهادهایی همچون حوزه و دانشگاه باید تمام تلاش خود را در این راه قرار دهند که نیروهای مختصص و متعهد را تحویل جامعه بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام علی رسولی فرح، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه آیت الله دامغانی همدان با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نظام، گفت: یکی از اولویت های اصلی کشور در حال حاضر کم بود نیروی متخصص و مخلص است.

وی افزود: امروز نهادهایی همچون حوزه و دانشگاه باید تمام تلاش خود را در این راه قرار دهند که نیروهای مختصص و متعهد را تحویل جامعه بدهند.

حجت الاسلام رسولی، وجود جوانان انقلابی را در تمام عرصه هایی که به موفقیت رسیده ایم مشهود عنوان کرد و گفت: از زمان انقلاب تا به امروز هر جا شاهد پیشرفتی بودیم به دست جوانان ایران اسلامی بوده است.

وی تاکید کرد: این یک واقعیت است که آینده کشور متعلق به جوانان خواهد بود، بنابراین باید مدیران و افراد سالخورده با حمایت از نسل جوان آن ها را با موضوعات مختلف آشنا کنند.

این استاد حوزه، به وظیفه جوانان در تحقق بخشیدن به گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: وظیفه جوانان در مقابل این بیانیه آن است که در پی شناخت نیازمندی های کشور باشند و در این جهت به دانش افزایی بپردازند.

وی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مدیری که شناختی از خود ندارد و به خودسازی نپرداخته مطمئنا در مسیر انجام خدمت با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیر مدرسه آیت الله دامغانی همدان ادامه داد: نهادهای آموزشی ما باید مدیرانی را برای آینده کشور تربیت کنند که عملکرد آنها خروجی مطلوبی داشته باشد و یا بهتر آن که افراد برای مدیریت ساخته شوند.

وی با اشاره به موارد مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری بیان داشت: همان طور که حضرت آقا فرمودند باید با مطالعه سرنوشت و وقایع گذشته خود را برای آینده اسلام و انقلاب آماده کنیم.

حجت الاسلام رسولی جلسات برگزار شده در مدرسه آیت الله دامغانی را موفق توصیف کرد و تصریح کرد: در این مدت تعداد سه جلسه برای تبیین سرفصل های این بیانیه بسیار مهم برگزار کرده ایم که با استقبال خوب طلاب مواجه شده است.

وی خاطر نشان کرد: طلاب و مبلغان به عنوان پیشگامان جامعه باید عنوان های بیانیه گام دوم را در موضوعات تحقیقی و پایان نامه های خود بگنجانند و برای تبیین و تشریح آن با تمام وجود فعالیت داشته باشند.

این استاد حوزه با بیان این که بیش از 30 موضوع کارشناسی ارشد را می توان از بیانیه گام دوم استخراج کرد، اظهار داشت: یکی از ثمرات این کار این است که نه تنها در داخل حوزه بلکه در جامعه نیز مردم با موارد و موضوعات مهم آن آشنا می شوند و برای تحقق هر کدام از آن ها تلاش خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha