سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام بخشی پور

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در گذشته موقوفات خیلی مشاوره ای نبود و هرچه واقفان خودشان تشخیص می دادند می نوشتند و به همین دلیل خیلی از اراضی موقوفه متروکه شده است، چون واقفان اجازه ای برای تبدیل به احسن شدن نداده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در همایش ترویج فرهنگ وقف در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت : انسان برای بدست آوردن مال و اموال تا زمانی که قدرت دارد از هر تلاشی برای بدست آوردنش استفاده می کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بیان داشت: ایشان می فرماید "انسان بعد از اینکه می میرد ارتباط او با عالم دنیا قطع می شود اما سه چیز می تواند ارتباط او را برقرار نماید، یک اگر سنت حسنه ای را برقرار کرده باشد و کار خوبی را بنا نهاده باشد که تا زمانی که باشد خیر او برقرار خواهد بود اما اگر کار شری را انجام داده باشد یا به دیگران آموزش داده باشد برای او حسنه ای نخواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: دوم اینکه اگر فرند صالحی داشته باشد آن فرزند سبب ارتباط او می شود و سوم صدقه جاریه است .

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه اگر از دنیا برویم صدقه جاریه تا مادامی که بشر باقی باشد و این موقوفه جاری باشد این صدقه جاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید زحمت کشید تا با وقف کردن خودمان را برای خودمان نگه داریم، متذکر شد: فرند صالحی که در جامعه کار خیری انجام دهد، پیغمبر می فرماید خیر او به پدرش و هرکس که استاد او بوده می رسد.

حجت الاسلام بخشی پور اضافه کرد: کسی که مسجدی بنا کند تا زمانی که افرادی در آن مسجد بیایند خیر آنها هم به این فرد می رسد.

وی با بیان اینکه مدارسی که در روستاها به آموزش و پرورش هدیه داده شده، با خالی شدن روستاها، آموزش و پرورش مدارس را به مزایده می گذرد، اعلام کرد: اگر این مدارس را وقف کرده بودیم همچنان اثرش پیدار بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی مطرح کرد: در گذشته موقوفات خیلی مشاوره ای نبود و هرچه واقفان خودشان تشخیص می دادند می نوشتند و به همین دلیل است که خیلی از اراضی موقوفه متروکه شده است، چون واقف اجازه ای نداده و ملک قابل تبدیل به احسن نیست، این صدقه که باید جاریه باشد جامده می شود.

وی درخصوص فعالیت های اداره کل اوقاف بیان داشت: در خیمه های معرفت توسط افرادی که دوره های تخصصی دیده اند مشاوره خانواده انجام می شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اضافه کرد:  همچنین سبدهای غذایی براساس بیان امام علی(ع) است که می فرماید "من لا معاش له لا معاد له" به مناطق محروم داده می شود.

حجت الاسلام بخشی پور خاطرنشان کرد: از ابتدای محرم تا پایان صفر 90 درصد موقوفات اطعام عزاداری است اما جامعه خیلی به این موضوع توجه نکرده است و امروز سفارش رهبری است که نیات موقوفات براساس نیاز روز باشد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha