پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برگزاري نشست «زندگی به رنگ خدا» در مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین (س) حاجی آباد استان هرمزگان

حوزه/ نشست «زندگی به رنگ خدا» با محوریت خانواده و ازدواج، در مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین (س) حاجی آباد استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، خانم جعفری در نشست «زندگی به رنگ خدا» با محوریت خانواده و ازدواج که در مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین(س) حاجی آباد برگزار شد، به دلایل غیر منطقی جوانان برای ازدواج اشاره کرد و بیان داشت: 12 دلیل غیر منطقی و آسیب زا بر فرد و خانواده، موجبات ازدواج های ناموفق را برای فرد فراهم می کند.

وی، لجبازی با خانواده را دلیل اول و بنیادی در ایجاد پیوندهای ناپایدار بین جوانان دانست و تصریح کرد: تبعیض بین فرزندان توسط والدین، اعتیاد پدر مهم ترین دلیل در ایجاد لجبازی فرزندان با پدر و مادر است و فرزندان برای رهایی از مشکلات خانه و خانواده تنها راه را در ازدواج می دانند.

کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه دومین دلیل ازدواج ناموفق، عدم استقلال مالی آنها و یا خانواده آنها است، افزود: سومین دلیل، جبران یک رابطه شکست خورده در زندگی مشترک است که فرد بعد از کسب یک تجربه ناموفق، به دنبال راهی برای پر کردن این خلأ در زندگی خود است، در حالی که روانشناسان نیز بر این باور هستند که فرد با تجربه شکست در زندگی مشترک باید حداقل شش ماه با ازدواج مجدد او فاصله داشته باشد تا از یک تجربه تلخ، آزار دهنده و زیانبار جلوگیری شود.

كارشناس فرهنگی مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین(س) حاجی آباد، اهمیت صرف به فرزندآوری و تربیت را از دیگر دلایل ازدواج ناموفق، عنوان کرد و گفت: تک بعدی بودن هدف در ازدواج  سبب دلزدگی، خستگی و بروز مشکلاتی دیگر در زندگی فرد خواهد شد.

وی، فشار های روحی و روانی با منشا بیرونی از جمله اجتماع، خانواده، اقوام و آشنایان را از دیگر دلایل سوق دادن جوانان به ازدواج ناموفق و بی برنامه برشمرد.

 جعفری اضافه کرد: جذابیت ظاهری طرف مقابل برای ازدواج، پایان دادن به اختلافات خانوادگی، فرار از تنهایی، ترحم به طرف مقابل و داشتن درد مشترک از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... از دیگر دلایل ازدواج ناموفق است.

وی در پایان گفت: دختران و پسران جوان جامعه باید با شناخت روحیات و نقاط مشترک یکدیگر و همچنین انتخاب هدف صحیح از ازدواج، کانون خانوادگی خوب و پایداری برای یکدیگر فراهم کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha