پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خوانسار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کریمه اهل بیت (س) خوانسار گفت: شناخت سنت های الهی و فهم آنها در انتخاب مسیر زندگی بسیار موثر است، زیرا حرکت برخلاف سنت های الهی، موجب شکست، سقوط و نابودی انسان می شود و او را از نیل به کمال و سعادت حقیقی دور می کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه از اصفهان، خانم صدیقه سعادتیار، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(س) خوانسار با بیان سنت های الهی و وظیفه خطیر طلاب در شناخت این سنت ها گفت: سنت های الهی به دو شکل عام و خاص مطرح هستند. سنت های الهی عام، سنت هایی هستند که اراده انسان در آن هیچ دخالتی ندارد یعنی تحقق آن منوط به نوع انتخاب و انگیزه های انسان نیست، بلکه خداوند در آغاز خلقت انسان این سنت ها را در نظام هستی مقرر کرده، اما سنت های خاص، سنت هایی است که تحقق آن ها مشروط به نوع اعمال و نیات انسان هاست، یعنی گرایش انسان به حق یا باطل در آن ها تاثیر گذار است.

مدیر مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(س) خوانسار افزود: یکی از سنت های عام سنت امداد است، یعنی هرکس طالب هر امری که باشد خداوند او را در آن کار یاری می کند یعنی هم افرادی که خواهان دنیا باشند و هم افرادی که خواهان آخرت باشند خداوند مقدمات رسیدن به اراده اشان را برای آن ها فراهم می کند و این مفهومی است که از آیه 20 سوره شورا نیز قابل فهم می باشد.

 سعادتیار ادامه داد: شناخت سنت های الهی و فهم آن ها در انتخاب مسیر زندگی بسیار موثر است، زیرا حرکت برخلاف سنت های الهی، موجب شکست، سقوط و نابودی انسان می شود و او را از نیل به کمال و سعادت حقیقی دور می کند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف مهم ما طلاب شناخت سنت های الهی و مطالعه در این زمینه است تا ضمن آشنایی خود با مصادیق سنت های عام و خاص بتوانیم پاسخگوی سوالات دیگران در این گونه موارد نیز باشیم. ما طلاب اگر بدانیم در چه راه و مسیری قدم گذاشته ایم مشکلات و سختی های این راه بر طبق سنت الهی برایمان شیرین و هموار خواهد بود و هیچگاه تحت تاثیر حرف های باطل قرار نمی گیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha