پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ریحانه

حوزه/ سند ۲۰۳۰ نظام تفکر غرب را خیلی قشنگ برای ما بیان می کند و باعث می شود که ژست فرنگی و غربی بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، نوید بابایی، کارشناس حقوق بین الملل، در نشست علمی با موضوع سند۲۰۳۰ در جمع طلاب  مدرسه علمیه ریحانه اصفهان، گفت: توسعه پایدار که درمورد  سند2030 گفته می شود یعنی رفع نیازهای امروزی و برنامه ریزی برای نسل آینده است.

وی افزود: سند 2030 در ابتدا یک اعلامیه بود و بر اساس اصرار و پافشاری تبدیل به قانون شد؛ سند 2030 یک قطعنامه است که از طرف بین الملل مطرح شده و به تمام کشورها داده شده تا در جامعه خود پیاده کنند و هر کشوری که آن را امضا نمود سالانه باید گزارش دهد و مورد ارزیابی قرار می گیرد .

مدیر انجمن حمایت از کودکان چتر نیلی اصفهان گفت: در کشور ما علاوه بر سند 2030 که از طرف مجمع سازمان ملل تصویب شده یک سند 2030 داخلی هم تنظیم کردند که در مورد مدارس و دانشگاه بحث آماری ارائه شده است .

بابایی گفت: در این سند عناوین کلی گفته شده تا هر جامعه به برداشت خود آن را اجرا کند مثلا در 193 کشور واژه خانواده متفاوت است(زن و مرد،تک جنسیتی) و هر جامعه مفهومی را که می فهمد همان را اجرایی می کند در واقع سند 2030 نظام تفکر غرب را خیلی قشنگ برای ما بیان می کند و باعث می شود که ژست فرنگی و غربی بگیریم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha