شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به پیشرفت عمرانی و ساختمانی حوزه علمیه در استان بوشهر گفت: تا پیش از این فقط مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر از ساختمان خوب و مناسبی برخوردار بود، اما در حال حاضر ساختمان مدارس چهارده معصوم(ع) برازجان، علی بن ابیطالب(ع) کنگان و سفیران هدایت خورموج احداث شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بوشهر حجت الاسلام رضا خدری صبح امروز در نشست صمیمی و پرسش و پاسخ با طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر، اظهار داشت: مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر از سال 89 و همزمان با بسیاری از مدیریت های استانی در سطح کشور تاسیس شد و الحمدلله از زمان تاسیس تاکنون منشا خدمات خوب و موجب ساماندهی مدارس علمیه استان شده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: تا پیش از تاسیس این مدیریت استانی تنها همین مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر رسمیت داشت که طلاب و اساتید محدودی نیز در آن مشغول به تحصیل و فعالیت بودند اما پس از ایجاد مدیریت حوزه علمیه استان تعداد مدارس استانی و نیز طلاب و اساتید بیشتر و ساماندهی آنها توسط مدیریت حوزه علمیه استان انجام شد.

وی با اشاره به پیشرفت عمرانی و ساختمانی حوزه علمیه در استان بوشهر گفت: تا پیش از این فقط مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر از ساختمان خوب و مناسبی برخوردار بود، اما در حال حاضر ساختمان مدارس علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان، علی بن ابیطالب(ع) کنگان و مدرسه علمیه سفیران هدایت خورموج احداث شده و از این حیث پیشرفت خوبی را در حوزه عمرانی داشته ایم.

حجت الاسلام خدری ادامه داد: علاوه بر این ساختمان های مدارس علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج و نیز مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) برازجان نیز در دست ساخت است و پیشرفت خوبی را نیز داشته است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حوزه علمیه از نظر نرم افزاری نیز شاهد اتفاقات خوبی بوده است گفت: بیشتر اساتید حوزه پیش از تاسیس مدیریت حوزه علمیه استان فاقد حکم تدریس بودند اما در حال حاضر در سطح 2 حدود 30 استاد حکم دار داریم؛ همچنین مقطع تحصیلی طلاب در حوزه بوشهر تا پایه شش بوده اما در حال حاضر تمامی سطوح حوزه تا پایه دهم در بوشهر تدریس می شود و علاوه بر آن درس خارج توسط نماینده ولی فقیه در استان نیز برقرار است.

وی همچنین از ثبت نام رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 خبر داد و اظهار داشت: برای سومین سال پیاپی کار ثبت نام در این رشته تخصصی در بوشهر آغاز شده و به فازغ التحصیلان مدرک رسمی سطح 2 اعطا می شود.

گفتنی است؛ در این جلسه صمیمی طلاب بوشهر مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و نیز مدیر و معاونان حوزه علمیه استان به پاسخ پرسش های مطرح شده طلاب پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha