جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علوی

حوزه/ پژوهشگر یزدی در نشست بازآفرینی در متون دینی گفت: رعایت سلوک پژوهش گرچه دارای سختی است ولی بهترین مایه دلگرمی و شوق به زندگی برای بانوان طلبه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام سید علی اصغر علوی، در اولین نشست کارگاهی بازآفرینی متون دینی به میزبانی معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد، با یادآوری تأکید رهبر معظم انقلاب به علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: سلوک پژوهش دارای روش، مسیر، شیوه و حرکت است.

وی با بیان اینکه رعایت سلوک پژوهش گرچه سختی دارد ولی لذت بخش است در حالی که بهترین مایه ی دلگرمی و شوق به زندگی خصوصا برای بانوان طلبه است، تصریح کرد: افراد صاحب منطق در زندگی و مسیر خود دارای سیره هستند ولی افراد عادی به جای سیره، تنها سِیر می کنند.

حجت الاسلام علوی افزود: برای باز آفرینی باید ابتدا، به باز تولید، باز پردازی و باز نویسی پرداخت تا بتوانیم با طی این مراحل به بازآفرینیی درستی برسیم.

وی با بیان نمونه هایی از کتاب ها از جمله «صدور انقلاب» گفت: مسأله جمهوری اسلامی مسأله باز تولید معارف اسلامی است و در بحث باز پردازی، پرورش مطلب و بسط مفهومی به عنوان مقدمه باز آفرینی و پیش نیاز آن، کشف و استخراج  است.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: برای اثر بخشی یک جریان و نیز بازدهی این دوره کارگاهی، شرکت کنندگان به گروههای مختلف براساس سلایق خود تقسیم شوند.

وی طلاب را به مطالعه کتبی از جمله «آه اثر سید یاسین حجازی بازنویسی کتاب نفس المهموم»، «قصه من و خدا اثر محسن عباسی ولدی بازنویسی دعای ابوحمزه ثمالی» و...دعوت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha