جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبزه کار

حوزه/مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۶۱۶ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است که از این تعداد ۳۷۰ کانون روستایی هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان جنوبی،در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: حضور در مسجد نقش تربیتی دارد و کانون فرهنگی هنری مسجد در کنار پایگاه بسیج نقش مهمی در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد دارد.

وی با اشاره به اینکه تلفیق هنر و فرهنگ از ویژگی‌های کانون‌ها است، افزود: امروز جامعه اسلامی نیازمند هنری است که در خدمت اسلام و قرآن باشد.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان جنوبی با اشاره به بیانیه رهبر انقلاب موسوم به گام دوم انقلاب، بیان داشت: این بیانیه در پرتال بچه های مسجد قرار گرفته و هر مسجدی می تواند با امضای الکترونیکی خود پای این بیانیه به فرمایشات رهبری لبیک بگوید.

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه شعار امسال کانون های مساجد «مسجد، هنر و جوان» بود که قدم های خوبی در این راستا برداشته شد، گفت: یکی از کارهای خوبی که در این زمینه انجام شد، تشکیل گروه سرود هزار نفری در استان در روز 12 بهمن بود.

وی اعلام کرد: امسال همچنین در بخش نقاشی آیات مسابقات "مدهامتان" که با رویکرد احترام به والدین، نماز اول وقت و دیگر موضوعات قرآنی برگزار شد، بیش از 400 نفر شرکت کردند که با استقبال سه برابری نسبت به سال قبل مواجه شدیم.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان جنوبی خبر داد: در حال حاضر 616 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است که از این تعداد 370 کانون روستایی هستند.

سبزه کار اضافه کرد: 268 کتابخانه در کانون های مساجد استان فعال است که خراسان جنوبی در سال جاری در زمینه کتاب و کتابخوانی رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار کانون های مساجد قرار داد، گفت: تربیت هنرمندان ارزشی در جوار مسجد و آموزش تخصصی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از دیگر برنامه های مهم سال آینده کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha