جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهریاری

حوزه/مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی گفت: ۱۵۰ امدادگر آموزش های تخصصی را دیده اند و برای امدادرسانی شبانه روزی آماده اند و به منظور کاهش تلفات و پیشگیری در بحث ایمنی، سلامت و طرح ستاد سفر، ۱۸ پایگاه جوانان هلال احمر کار پیشگیری و آموزش را برعهده دارند در ورودی شهرها خدمات را به مردم ارائه می دهند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، محمدرحیم شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامی داشت روز 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: طرح نوروزی هلال احمر از 25 اسفندماه 97 شروع و تا 16 فروردین 98 ادامه دارد.

وی افزود: در مجموعه جمعیت هلال احمر تلاش شده امکانات و تجهیزات و پایگاه های بیشتری فراهم شود تا بتوانیم زمان رسیدن سر صحنه را کاهش دهم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث سیل، زلزله و حوادثی از این قبیل جزو پنج استان حادثه خیز کشور هستیم، گفت: در حوادث جاده ای نیز جزو 15 استان حادثه خیز محسوب می شویم.

شهریاری اضافه کرد: هرچه امکانات را افزایش دهیم نتیجه این می شودکه زمان رسیدن سر صحنه را کاهش و نجات انسان را افزایش داده ایم.

وی تصریح کرد: در حوزه امداد و نجات در سطح استان برای سال آینده 30 پایگاه ثابت و سیار پیش بینی شده که بیشترین در شهرستان طبس است و این پایگاه ها از 25 اسفند فعال خواهند شد و 24 ساعته آماده پاسخگویی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 42 خودروی نجات در اختیار پایگاه ها هستند و 70 خودرو پشتیبانی می کنند، اعلام کرد: در تمام 22 روز طرح نوروزی پایگاه امداد هوایی فعال است.

شهریاری یادآور شد:150 امدادگر آموزش های تخصصی را دیده اند و برای امدادرسانی شبانه روزی آماده اند و به منظور کاهش تلفات و پیشگیری در بحث ایمنی، سلامت و طرح ستاد سفر، 18 پایگاه جوانان هلال احمر کار پیشگیری و آموزش را برعهده دارند در ورودی شهرها خدمات را به مردم ارائه می دهند.

وی متذکر شد: همه تلاش بر این است که مردم شرایطی برایشان ایجاد شود که در مسیر مسافرت آرامش و امنیت خاطری داشته باشند که منجر به کاهش تلفات جاده ای شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی مطرح کرد: در سال 97 حدود 1387 مورد حادثه امدادرسانی اعم از آتش سوزی، برف و کولاک جاده ای، اسکان، ریزش آوار و... داشته ایم که نسبت به سال قبل 32 درصد رشد نشان می دهد که 6539 نفر در قالب مجموع خدمات امدادرسانی شده است.

شهریاری متذکر شد: این رقم که بیشترین مورد حوادث جاده ای بوده نسبت با سال قبل 66 درصد رشد داشته است.

وی در خصوص چهارشنبه سوری با بیان اینکه استان ما یک استان فرهنگی است و مردم فهیمی داریم، گفت: مردم باید بیشتر مراقب فرزندانشان باشند و برای یک بحث بیهوده و بازی آسیبی نبینند که جبران ناپذیر باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگرچه پایگاه های ما آماده امدادرسانی هستند، اما بیشترین اقدام را باید مردم انجام دهند تا شب عید آسیبی پیش نبینند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha