سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام رحیمیان

حوزه/ حجت‌الاسلام رحیمیان گفت: علما و مبلغین در همه عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام رحیمیان، در همایش بزرگ هادیان نور که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه علما و فرزانگان حوزه‌های علمیه به‌ویژه استان قزوین گفت: چهره علما و فرهیختگان حوزوی در این شهر دارالمؤمنین قزوین بسیار برجسته و درخشان است که توانستند در طول این انقلاب اسلامی خدمات شایسته  و ماندگاری از خود رقم بزنند.

حجت‌الاسلام رحیمیان خاطرنشان کرد: روحانیون و علما کسانی هستند که دغدغه دین و اسلام داشته و نقش انسان‌های بزرگ را در طول تاریخ بشریت ایفا می‌کردند.

وی اظهار کرد: علما و مبلغین ما در همه عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشگاه بوده و امروز باید بیش از همیشه این سرمایه‌های اجتماعی در کشور را قدر بدانیم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: علما و مبلغین این شهر از سرمایه‌ها و ریشه‌های ارزشمند و ماندگار این کشور و این شهر هستند که چه خوب است بتوانیم فعالیت‌های انجام‌شده مبلغین را به فرزندان و خانواده خود بیان نماییم تا آن‌ها بدانند که پدران شما در طول حیات خود چه مسیر پرفرازونشیب را با تمام وجود طی نموده‌اند.

وی ضمن گرامیداشت علما و فرهیختگان استان قزوین بیان کرد: در هر شهر ایران اسلامی اسطوره‌ها و علمای بزرگی زندگی کرده که نمونه آن در شهر قزوین، مرحوم آیت‌الله سید موسی زرآبادی و آیت‌الله رفیعی قزوینی بود که امروز باید بیش از همیشه روحانیت حوزه‌های علمیه این الگوهای شایسته را بیش‌ازپیش به مردم به‌خصوص نسل جوان آشنا نمایند.

حجت‌الاسلام رحیمیان تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله رفیعی قزوینی، علاوه بر اینکه در علوم عقلی و فلسفه نبوغ کامل و تسلط داشتند، بلکه توانست حوزه‌های علمیه قزوین، تهران و قم را احیا نماید.

وی اظهار کرد: باید این بزرگان و فرهیختگان برجسته در هر شهری شناسانده شده تا جوانان و طلاب جوان به سیره و روش زندگی و تحصیلی آن‌ها آشنا شوند، سپس از پوستر علمای قزوین رونمایی گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha