پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه قزوین گفت:یکی از رسالت های ارزشمند مرکز خدمات حوزه های علمیه تکریم وتجلیل از معمرین وخانواده مرحومین به صورت مستقیم وترویج فرهنگ تکریم وتعظیم به معمرین اولویت جدید اتمام برنامه های این مجموعه است.

حجت‌الاسلام موسی صفی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، گفت: عالمان دینی عمری را در مسیر ترویج فرهنگ دینی در جامعه سپری کردند و از همسران آنان که دوشادوش عالمان دینی زمینه تبلیغ و حضور آنان را در سخت‌ترین شرایط تبلیغی فراهم کرده‌اند قدردانی می‌نمایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سنت‌های پسندیده و ارزشمند تکریم و احترام به بزرگان و ریش‌سفیدان است و به همین جهت در خیلی از کشورها روزی را به نام روز سالمند تعیین می‌کنند تا ارزش و جایگاه سالمندان برای مردم یادآوری شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قزوین تصریح کرد: توجه و احترام به سالمند و به تعبیر حوزوی معمر از طریق سنت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در بیان احادیث و کلمات گهربار به‌کرات بیان‌شده تا آنجا که می‌فرمایند آلبر که مع الا کبر هم برکات معنوی وهم جایگاه ظاهری آنان اشاره دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در آنجا که می‌فرمایند که هر کس معمری را گرامی دارد از فزع روز قیامت نجات پیدا می‌کند و اگر برکت یک معمر در نگاه معصومین این‌همه ارزش داشته باشد، قطعاً عالم دین و کسی که عمری را در مسیر امربه‌معروف و نهی از منکر و ترویج آموزه‌های دینی سپری کرده باشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: در گام دوم حرکت عظیم انقلابی ملت شریف ایران و گذر از چهل‌سالگی انقلاب اسلامی در مسیر تثبیت ارزش‌های نظام مقدس اسلامی هستیم که امروز رهبری فرزانه انقلاب اسلامی این مسیر نورانی را به‌خوبی در این سال‌ها بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره) با شایستگی و تدبیر رهنمون کرده‌اند که جای شکرگزاری است.

یادآوری می‌شود در این مراسم اجرای گروه سرود انتظار و همچنین پخش کلیپ در رابطه با خانواده شهدای روحانیت از دیگر بخش‌های این همایش بزرگ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha