پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خبرنگاران قمی

حوزه/ تنی چند از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان قم به بیان مهم ترین خبر حوزوی سال ۹۷ از نگاه خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شمارش معکوس برای پایان سال 97 چند روزی است که آغاز شده و اینک در واپسین روزهای سالِ رو به زوال که شتاب فعالیت ها در انتظار آمدن بهار را شاهد هستیم، فرصت خوبی است که نگاهی هر چند گذرا داشته باشیم به چنین سالی که اتفاقاً مصادف شده بود با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز پنجمین دهه از عمر بابرکت آن.
در این بین ، با توجه به رسالت ذاتی خبرگزاری حوزه در توجه و پرداختن به اخبار و تحولات حوزوی، دیدگاه تنی چند از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان قم را در خصوص مهم ترین خبر حوزوی سال 97 از نگاه آن ها را جویا شده ایم که در ادامه ملاحظه می کنید؛
 

رحلت بزرگان حوزه همچون آیت الله مومن

حسین محمد رضایی، روزنامه نگار پیشکسوت و خبرنگار روزنامه قدس با اشاره به این که امسال متاسفانه بزرگانی از حوزه همچون مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی و مرحوم آیت الله مومن به دیار حق شتافتند، اظهار داشت: با این وجود رحلت آیت الله محمد مومن قمی به عنوان یکی از علمای برجسته انقلابی که حقیقتاً کاردان، زیرک و ساده زیست بود جزو مهم ترین اخبار حوزوی سال به شمار می رفت.

وی افزود: این عالم فقید، جزو معدود افرادی بود که زی طلبگی را هیچ گاه از خود دور نکرد و در عین حال در شرایط حساس نظام یار امام و رهبری بود. ایشان کرامت والای طلبگی را به همه نشان داد و ثقه اسلام بود و هیچ گاه از مبانی اسلام، انقلاب ، امام و رهبری تخطی نکرد و همواره خود را مطیع اوامر ولایت می دانست و لذا در طول عمر شریف خود تلاش کرد که برای همگان خصوصاً خواص، سرمشقی مومن باشد.
محمدرضایی همچنین گفت: مرحوم آیت الله مومن ، امین امام و رهبری در شورای نگهبان طی چهار دهه بود و به عقیده بنده حوزه های علمیه در سال 97،  عالم متقی و فرزانه ای را از دست داد که مصداق عینی رفتار و منش اسلامی و انسانی بود.


 

 

اجتماع بزرگ حوزویان در حمایت از بیانیه گام دوم

سید سعید سید هاشمی، سرپرست خبرگزاری تسنیم در قم نیز با بیان این که امسال به جهت چهل سالگی انقلاب، سال بسیار مهمی در تاریخ کشور ما به شمار می رفت، ابراز داشت: اجتماع بزرگ حوزویان در اسفندماه امسال درحمایت از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب یکی از مهم ترین اخبار حوزوی در سال جاری بود که طی آن شاهد حضور بسیار گسترده و چشمگیر حوزویان اعم از اساتید و طلاب و فضلا بودیم.
وی افزود: البته باید این روند ادامه پیدا کند و مفاد مهم در بیانیه حضرت آقا به طور جدی و تفصیلی مورد توجه قرار گیرد که البته برگزاری همایش ها و اجتماعات تنها مقدمه ساز این روند مبارک خواهد بود و لذا می بایست در سال آینده ، بیش از پیش حوزه انقلابی در جهت تبیین دقیق و کامل بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به ایفای نقش مهم و تاریخی خویش بپردازد.

 

 

دومین کنگره بین المللی شهدای روحانی مدافع حرم

فاطمه جمالزاده، خبرنگار خبرگزاری فارس نیز برگزاری دومین کنگره بین المللی 140 شهید روحانی مدافع حرم در سال 97 را مورد توجه قرار داد و گفت: به نظر بنده، این خبر بسیار مهمی بود چرا که در سطح بین المللی برگزار شد به این خاطر که روحانیون چند کشور در سال های اخیر در جبهه مقاومت اسلامی و در راستای مقابله با داعش و تکفیری ها به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و امسال طی برگزاری چنین کنگره ای به مقام شامخ آنان و صبر و بردباری خانواده های بزرگوارشان ادای احترام صورت گرفت.

وی اضافه کرد: به عقیده بنده ، همچنان اخبار و رویدادهای مرتبط با جریان مقاومت اسلامی و به خصوص شهدای عزیز آن ها دارای اهمیت بسزایی است و از این حیث به شدت معتقدم که خبرنگاران و اهالی رسانه نباید بگذارند که این دست اخبار در جامعه کمرنگ شده و یا مورد کم اهمیتی رسانه ای قرار بگیرند.

 

 

 

انتصاب رئیس جدید دستگاه قضایی

حسین حیدری، سردبیر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به این که سال 97 در عرصه های گوناگون ، سال پرحادثه و پرخبری بود، اظهار داشت: اگر بخواهم به مهم ترین رویداد و خبر سال از منظر حوزوی اشاره کنم باید انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه را متذکر شوم که به نظرم با توجه به سوابق متعدد و طولانی ایشان در دستگاه قضایی مردم بسیار امیدوار هستند که ایشان به عنوان یک شخصیت مطرح حوزوی و از مسئولان مورد وثوق نظام و رهبری بتواند منشأ تحولات خوبی در عرصه حساس قضا باشد.
 

 

 

تجمع "روحانیت ، همدرد مردم" در فیضیه

احمد نامداری، روزنامه نگار و مدیر مسئول سایت شهر کریمه نیز با تاکید بر این که از نگاه وی ، تجمع بزرگ طلاب و فضلای حوزه با موضوع مطالبه عدالت اقتصادی تحت عنوان "روحانیت هم درد و همراه مردم" ، مهم ترین خبر حوزوی سال 97 بوده است.

وی افزود: البته اجمالاً امسال شاهد برگزاری جلسات و تجمع های بسیاری از سوی قشرهای مختلف حوزه در موضوعات مختلف از مباحث اقتصادی و لزوم تحقق عدالت گرفته تا حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب بودیم که خوشبختانه با توجه به اهمیت حوزه و نگاه روحانیت به قضایا، بازتاب خوب و وسیعی نیز در رسانه های جمعی به ویژه فضای مجازی داشت.

 

 

دیدار مهم رهبر معظم انقلاب با مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی

محمد رضا قربانزاده، مدیر خبرگزاری آریا در قم ، دیدار بهمن ماه رییس و مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب را مهم ترین یا یکی از مهم ترین اخبار حوزوی سال از نگاه خود عنوان کرده و گفت: اهمیت این خبر از این جهت است که مطالب و نکات بسیار مهمی در این دیدار از سوی معظم له بیان شد و در ضمن انتظارات رهبری از دفتر، حوزه و مبلغان به صراحت بیان شد که حقیقتاً نشان دهنده اشراف عالی رهبر فرزانه انقلاب بر حوزه و فضای جامعه است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار تصریح فرمودند که در حال حاضر سطح توقعات و انتظارات از حوزه علمیه قم و مبلغان آن و نهادهایی چون دفتر تبلیغات اسلامی نسبت به گذشته فرق کرده و لذا باید همه تلاش ها در شرایط کنونی به سمت و سویی باشد که به رفع ابهام ها و مشکلات دینی در جامعه کمک کند.

واکنش آیت الله العظمی مکارم به سخنان رحیم پورازغدی

عباس اصفهانیان، روزنامه نگار و خبرنگار پیشکسوت نیز واکنش حضرت آیت الله مکارم شیرازی به سخنرانی رحیم پورازغدی را یادآور شد و گفت : به نظرم این خبر و البته واکنش های مختلف و گاه متضاد نسبت به آن و مطالب بیان شده ، جزء مهم ترین و پرحاشیه ترین اخبار حوزوی در سال کنونی بود.

گزارش از: سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha