جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ايلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: طلاب و روحانیون با وجود مشکلات معشیتی، همواره مدافع نظام و ولایت خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ایلام، محمود خادمیان رئیس صندوق قرضه الحسنه پس اندازه بانک ملی، در دیدار با مدیر حوزه علمیه ایلام گفت : مدیران و مسئولین بانک ملی نگاه ویژه‌ای از لحاظ زیرساختی و محرومیت زدایی است.

وی افزود: بانک ملی در استان ایلام برای تحصیل دانش آموزان مدارسی ساخته یا در حال ساخت هستند که به دلیل شرایط خاص این استان باید نسبت به سایر استانها نگاه ویژه ای داشته باشیم و برای معیشت و بهبود کتابخانه های حوزه علمیه استان اعتباراتی در نظر گرفته شد.

رئیس صندوق قرضه الحسنه پس اندازه بانک ملی بیان کرد: استان ایلام بخاطر جنگ در دوران دفاع مقدس تمامی زیر ساخت های آن آسیب دیده که و پیشرفت این استان نسبت سایرر استان ها بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: با وجود محرومیت در این استان و مشکل معیشت طلاب توانمندی دست به قلم با دانش و ولایی تربیت کرده که این نشان دهنده فعالیت های جهادی حوزه علمیه استان ایلام است.

خادمیان گفت:دشمن در حال برنامه ریزی و اجرای برنامه های در استان ها و شهر های مرزی است که باید برای جلوگیری فعالیت های دشمن مقابل آنها ایستادگی کرد.

طلاب و روحانیون با وجود مشکلات معشیتی، همواره مدافع نظام و ولایت خواهند بود

حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی گفت: طلاب و مردم استان ایلام با توجه به محرومیت و معیشت دچار مشکل هستند ولی مردمانی همراه و همگام با رهبری هستند و رهبر در دوران دفاع مقدس استان ایلام برای نظام و انقلاب هیچ باری نداشته است.

وی ادامه داد:استان ایلام اولین شهری بود که حد شرعی ترخص در آن انجام شد و در زمان دفاع مقدس جوانان و مردم عادی برای دفاع از خاک و مهین به مرزها رفتند و بعد از دفاع مقدس مردم استان مردمی انقلابی و ولایی هستند و همیشه در تمام برنامه ها و فعالیتها مردم پیش قدم هستند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام بیان کرد: با توجه به این اقتصاد استان ایلام اقتصاد کشاورزی است و آمار بیکاری در استان بسیار بالا و محرومیت در ایلام نمایان می باشد و با وجود این مشکلات مردم این استان انقلابی هستند و خواهند ماند.

وی افزود: به لطف خدا در استان ایلام طلاب و روحانیون مستعد و با دانش دارد که آنها با عزت نفس و مشکلات معیشتی در حال انجم فعالیت های فرهنگی تبلیغی هستند که این نشان دهده جهادی بودن آنها در این امر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی گفت: اگر پروژه حوزه جامع صاحب الزمان(ع) در شهر ایلام که در حال ساخت است تکمیل شود این حوزه جامع میتوان در غرب کشور نمود باشد که جوانان و طلاب کشور عراق را برای تحصیل در این حوزه جذب کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha