جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نکونام

حوزه/ امام جمعه شهرکرد گفت: ظرفیت ما برای انسان سازی و باورمند کردن انسان ها، همان ظرفیت قرآن کریم و توجه به امیدهای قرآنی است و باید بدانیم امیدهای قرآنی و سیره عملی پیامبراکرم (ص) و اهل بیت(ع) تنها نظریه صرف نیست، بلکه جنبه عملی دارد و عرصه عملیاتی کردن امیدهای قرآنی، در عرصه جمهوری اسلامی محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام، در گردهمایی طلاب و روحانیون چهارمحال و بختیاری در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب، ضمن گرامیداشت ایام ماه رجب، این ماه را ماه تقرب به درگاه حضرت باریتعالی و ماه جبران خسارت های گذشته و تسریع در حرکت به سوی کمالات دانست و اظهار کرد: راه سختی را به حول و قوه الهی در این چهل سال پشت سر گذاشتیم و به طور حتم راه سختی را در پیش داریم، هر چند رهبر انقلاب فرمودند راه آینده به فضل پروردگار آسان تر از گذشته است و در این تردیدی وجود ندارد.

وی افزود: معنای این آسانی، آسانی بدون سختی نیست و این سختی ها نیازبه انسان های مجهز، ممهز، مومن و دل لبالب از ایمان دارد تا در برابر این سختی ها مانند کوه مقاوم بایستند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام وظیفه روحانیت و طلاب را در راستای اجرایی نمودن بیانیه گام دوم تربیت انسان های مومن عنوان کرد و ادامه داد: ما طلبه هستیم و لباس دین و لباس سربازی امام عصر(عج) را بر تن داریم و هر چند مطالبه، رصد و نظارت نیز باید داشته باشیم، اما کار اصلی ما تربیت نگاه های مؤمنانه به انسان های مؤمن باورمند است تا در برابر این سختی ها بایستند.

وی با اشاره به هشدار رهبر انقلاب در خصوص اجرایی شدن نقشه های دشمن در سال 98 گفت: روی این نکته باید متمرکز شد و به طور قطع سال 98، سال سختی می باشد و چه بسا سال روی آوردن انواع فتنه ها است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: مسئله مهم تر نسبت به دیگر امور این است که ما جامعه سازی را آغاز کردیم و در نظام سازی و دولت اسلامی مراحلی را طی کرده ایم، هر چند که ما در همه دولت ها متاسفانه افراد غیرباورمند هم داشته ایم، اما در عین حال بسیار جلو آمده ایم و کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ایستادگی چهل ساله ملت ایران و اهمیت آینده و تربیت انسان های باورمند تصریح کرد: ظرفیت ما برای انسان سازی و باورمند کردن انسان ها، همان ظرفیت قرآن کریم و توجه به امیدهای قرآنی است و باید بدانیم امیدهای قرآنی و سیره عملی پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) تنها نظریه صرف نیست، بلکه جنبه عملی دارد و عرصه عملیاتی کردن امیدهای قرآنی، در عرصه جمهوری اسلامی محقق می شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز عرصه دیگری برای اجرایی شدن آیات نورانی قرآن و برنامه های ائمه اطهار وجود ندارد و در حقانیت جمهوری اسلامی در این زمینه سرسوزنی نمی توان تردید نمود چرا که راه اسلام ناب و راه ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام عملیاتی شدن امیدهای قرآنی و تبدیل آن به باور را مهم دانست و گفت: باید این باور را به جامعه و به خصوص به جوانان تزریق کنیم وچهل سال گذشته نیز به حول و قوه الهی آن قدر درخشندگی داشته که از این جهت نیز دست ما پر می باشد و آینده را روشن و امیدبخش می دانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha