سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مهدوی ارفع

حوزه/ شهدای ما برای اینکه از روی میدان مین رد شوند اسم خود را در همه قرعه ها می نوشتند، ولی امروز برخی تقلب می کنند تا خون مردم را این گونه بمکند؛ شهدای ما از دنیا کندند و سبک بار رفتند و در آغوش خدا آرام گرفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام  مهدوی ارفع چهارشنبه شب در یادواره شهدای مدافع حرم که در مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) قم  برگزار شد گفت: امام راحل که گفتار و کردارش تفسیر علمی قرآن است فرمودند: شهادت هنر مردان خدا است زیرا این مردان، رجالی بودندکه پای عهد بزرگ خود با خدا ایستادند و اولیای خدا شدند.

وی افزود: قرآن کریم از ما می خواهد که آحاد مردم از تک تک به جمع وسیعی از مسلمانان برسند؛ یعنی مردم به شکلی به هم بپیوندند که به امت برسند؛ تا زمانی که « دو» ها به یک های مختلف مبدل می شوند زمینه یک تازی شیطان را فراهم می آورند؛ جامعه در تعریف قرآنی با تعریف جامعه با مکاتب جامعه شناسی غرب متفاوت است.

استاد حوزه تصریح کرد: در مکتب اهل بیت(ع) جامعه و امت از یک نقطه شروع می شودکه محل استقرار «ولی» و امام شکل می گیرد؛ چه این حکومت امام باشد یا نباشد جامعه حول محور امام شکل می گیرد؛ همه افرادی که نسبت خود را با ولی مشخص کردند عضو جامعه دینی می شوند ولی همه آنها از یک مرتبه برخوردار نیستند.

وی گفت: بر اساس دعای مهدوی حلقه اولی که حق دارند بیشترین عنایت و توجه به آنها بشود کسانی که هستند که نسبت آنها با ولی امت، ناصح است؛ خداوند در ماجرای حورایون که در قرآن نقل شده است بیان می کند که حضرت عیسی نیز چنین مساله ای را به حواریون فرموده بود.

حجت الاسلام مهدوی ارفع عنوان کرد: لایه دوم یاران امام پس از ناصران است که طبقه مطیعان هستند؛ یعنی ولی را قبول دارند و اطاعت می کنند؛ هر کسی به لایه مومنان مطیع نمی رسد؛ لایه سوم نیز مسلمان و تسلیم شدگان هستند زیرا ایمان در قلب های مومنان رسیده است.

استاد حوزه تصریح کرد: باید کاری کنیم که ناصران بیشتر شودند و لایه  مطیعان را به لایه ناصران نزدیک کنیم و از دیگر سوی لایه مطیعان را با مسلمین نزدیک کنیم.

وی گفت: شهدا بالاترین انتخاب را کردند و به بالاترین مقام رسیدند، پس، شهادت هنر مردان خدا است؛ دو گروه هستند که همیشه یاد آنها زنده است که شامل عالمان ربانی و شهدا هستند؛ امام علی(ع) بیان کردند که هر کسی که از پلکان همت های بلند بالا رود امت های بزرگ او را با عظمت یاد خواهند کرد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع عنوان کرد: اگر کسی فهمید که برای ماندن در این دنیا آفریده نشده است، می فهمند که کالایی به نام عمر دارد که چه بخواهد و چه نخواهد آن را از او خواهند گرفت؛ خدا جان را داده است که بگیرد؛ هوشمندترین انسان ها کسانی هستند که با کالای عاریه می توانند تجارت کنند؛ شهید ثابت کرد که می تواند چنین کاری کند و کاری کرد که خداوند نیز درصف مشتریان حاضر شد.

استاد حوزه تصریح کرد: هرکس بتواند صداهای مزاحم را حذف کند، صدای اصلی خداوند را نیز به گوش جان می شوند که او را به بهترین وجه می خرد؛ بهای جان های، انسان، بهشت است و نباید آن را به قیمت ارزان بفروشیم؛ رهبر انقلاب فرمودند که هوش انسان ها در انتخاب های انسان است و شهدا نیز باهوش ترین انسان ها هستند.

وی گفت: هر کسی که توانست با معامله ای که با خدا کرده است بایستد این بازی را برده است؛ تهدیدات و تطمیع ها رنگ بسیاری از انسان ها را عوض می کند ولی نشانه مومن واقعی و یک شهید آن است که تغییر نمی‎کند؛ امام علی(ع) در دوران خلافت خود گرفتار چنین افرادی شد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع عنوان کرد: شهدای ما به دلیل اینکه بهترین و بالاترین ارزش ها را دیدند و قیمت واقعی جان خود را دیدند دیگر جان خود را به ارزش های دنیوی که چشم مردم را پر کرده است توجهی ندارند و به همین دلیل است که این ارزش‎ها برای برخی بی‎معنی است.

استاد حوزه تصریح کرد: شهدای ما برای اینکه از روی میدان مین رد شوند اسم خود را در همه قرعه ها می نوشتند، ولی امروز برخی تقلب می کنند تا خون مردم را این گونه بمکند؛ شهدای ما از دنیا کندند و سبک بار رفتند و در آغوش خدا آرام گرفتند.

وی گفت: مهمترین پیام شهدا این است که برای اینکه به خدا برسیم باید سبک بار شویم و بارهای خود را به زمین بگذاریم؛ خدایی که جان گران را می خرد، بهترین ها را می خرد و به نوعی می‎توان گفت که طلا را می‏‎خرد؛ نباید جان خود را با گناه آلوده کنیم زیرا این جان، دیگر خریدنی نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha