سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حاج احمد محمدی معاون فرهنگی امور روحانیت اهل سنت کرمانشاه

حوزه/ معاون فرهنگی امور روحانیت اهل سنت کرمانشاه با اشاره به برگزاری اولین مسابقات قرآن و حدیث طلاب شیعه و اهل تسنن در کرمانشاه، گفت: وحدت و برادری مهمترین پیام مسابقات قرآن طلاب شیعه و سنی است.

 احمد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با توجه به برگزاری اولین دوره مسابقات مشترک بین طلاب شیعه و اهل سنت در استان، که پس از گذشت 40 از عمر انقلاب شیعه و سنی با هم برادرند، گفت: برغم سمپاشی های دشمنان وحدت در سایه قرآن و عترت(ع) پیامبر(ع) اجازه تفرقه اندازی در صفوف متحد امت اسلامی را نخواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه تلاش همه ما در برگزاری بهتر مسابقات قرآن و حدیث، منشأ خیرات و برکات برای امت پیامبر اکرم(ص) است، افزود: دشمنان اسلام ناب تحمل ترویج دستورات و فرامین قرآن را ندارند.

معاون فرهنگی امور روحانیت اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه آیات زیادی در خصوص ذکر و یاد خدا برای اطمینان قلب و روح انسان داریم، گفت: اگر انسان خود را در معرض نسیم و نغمات قرآن قرار دهد به یقین،آرامش و آسایش دو دنیا خواهد رسید.

وی ترویج فعالیت های قرآنی را در از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: حمایت های رهبر معظم انقلاب در خصوص گسترش و رشد فرهنگ قرآنی برای دنیا اسلام خیره کننده است.

معاون فرهنگی امور روحانیت اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه برگزاری اولین مسابقات قرآن و حدیث طلاب شیعه و اهل تسنن در کرمانشاه از برکات وحدت است، تصریح کرد: باید قدر دستاوردهای وحدت را بدانیم؛ دوستی و برادری تشیع و تسنن مایه خشم دشمنان است.

محمدی با بیان اینکه برگزاری مسابقات تلفیقی قرآن بین طلاب شیعه و اهل سنت برای اولین بار در استان کرمانشاه، نشان از وحدت مسلمین در ایران اسلامی دارد، گفت: پیام این مسابقات برای مسلمین مایه سرور و برای دشمنان نشان از شکست توطئه های 40 ساله بر علیه ام القرای اسلام دارد.

وی خاطر نشان کرد: آشنایی و ارتباط هر چه بیشتر طلاب جوان شیعه و اهل سنت از برکات مهم این مسابقات خواهد بود.

معاون فرهنگی امور روحانیت اهل سنت کرمانشاه با اشاره به این که همایش هایی در قالب «مودت اهل بیت(ع)» که در استان کردستان برگزارشد، اثرات مثبتی در وحدت عملی در پی داشت، اظهار کرد: تدبیر نظام اسلامی در سفر دوستانه علمای شیعه و اهل سنت به سوریه و لبنان به عنوان «سفیران تقریب» تعجب امام جماعت مسجد اُموی دمشق را برانگیخت.

محمدی با بیان اینکه دشمنان برای برهم زدن وحدت مسلمین از هر تلاشی دریغ نمی کنند، گفت: زحمات نظام اسلامی در جهت گسترش وحدت در ایران و جهان اسلام را باید قدر دانست و حساسیت های لازم را مد نظر قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: سفر زیارتی طلاب تشیع و اهل سنت به برکت امام رضا(ع) منشأ دوستی و برادری و ارتباطات خانوادگی بین طلاب شیعه و سنی گردید.

معاون فرهنگی امور روحانیت اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه پیام مسابقات قرآنی وحدت و تقریب و برادری است، ابراز داشت: باید از رفتار و گفتار حساسیت زا دوری کرده و جایگاه علماء و روحانیت را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه 40 نفر از طلاب اهل سنت در روز اول برای مراسم افتتاحیه و کارگاه حضور و روز اختتامیه هم 40 نفر حضور خواهند داشت، گفت:  دو نفر از قاریان شیعه و اهل تسنن هم در مساجد اهل سنت در سطح شهر کرمانشاه اجرای برنامه خواهند داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: مردم نمازگزار اهل سنت روانسر در روز جمعه از سخنان ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور در قبل از خطبه های نماز جمعه بهره خواهند برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha