پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست مشترک رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه

حوزه/ در جلسه مشترک رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعضای مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی بر استفاده حداکثری مجلس از ظرفیت حوزه در بحث اقتصاد اسلامی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، دکتر پورابراهیمی با حضور در ساختمان انجمن های علمی حوزه و در جلسه مشترک با مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی به سخنان و دغدغه های فضلا و اندیشمندان اقتصادی حوزه گوش داد و بر ایجاد ساز وکار مشخصی برای استفاده حداکثری از ظرفیت حوزه های علمیه و اساتید و فضلای اقتصادی حوزه در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این نشست با تشریح آخرین وضعیت اقتصاد ایران و وضعیت بودجه نویسی گفت: کل بودجه کشور کمتر از 400 هزار میلیارد تومان است در حالی که دو برابر بودجه یارانه در کشور پرداخت می شود؛ برای حل این مشکل باید اصلاح ساختاری ایجاد کنیم هم اکنون نزدیک به 50 هزار میلیاردتومان فرار مالیاتی داریم و به همین میزان معافیت های مالیاتی داریم.

وی ادامه داد: در اصلاح ساختار بودجه از اغنیا و افراد توانمند جامعه می توانیم مالیات بگیریم که در همه کشورهای پیشرفته نیز این مالیات ها اخذ می شود.

پور ابراهیمی عمل به فرامین رهبری به خصوص اقتصاد مقاومتی را گره‌گشای مشکلات کنونی کشور دانست و گفت: محورهای 24 گانه رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد تایید همه کارشناسان اقتصادی است که می تواند منجی کشور در شرایط کنونی کشور باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به تحریم های ناجوانمردانه دشمنان اسلام و انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر بارها آن را تجربه کرده و اگر در اقتصاد کشور می خواهیم با این تحریم ها مقابله کنیم نیازمند ساختارهای صحیح و رفع سوء مدیریت ها هستیم.

وی تحریم های آمریکا را فرصت مناسبی دانست و خاطر نشان ساخت: اگر دولتمردان ما پای کار باشند می شود از این تحریم های آمریکا به بهترین صورت استفاده کرد و تبدیل به فرصتی کرد که برای همیشه از وابستگی به نفت نجات پیدا کنیم.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین هاجری مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه و حجت الاسلام و المسلمین یوسفی رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی به بیان دیدگاه های خود  پیرامون اقتصاد اسلامی پرداختند و مقرر شد در آینده ای نزدیک تفاهم نامه ای به امضای رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر حوزه های علمیه منعقد شود تا مجلس شورای اسلامی بتواند بیش از پیش از ظرفیت عظیم حوزه و فضلای اقتصادی حوزه در بحث اقتصاد اسلامی استفاده کند.

 

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha