پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محدثه

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «وظیفه طلاب»، در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی با موضوع وظیفه طلاب با سخنرانی خانم رضوان خیاطان مصطفوی، عضو هیئت امنا و مدیر سابق مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان، با حضور کادر، اساتید و طلاب، در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد.

مصطفوی با استناد به روایت نبوی در مورد خارج شدن طالب علم و گسترده شدن بال فرشتگان برای او تا هنگام برگشتن به خانه گفت: شما به عنوان طلبه مشمول این روایت می شوید؛ قدر خود را بدانید که توفیق حضور در مسیر علم آموزی را دارید.

وی افزود: اگر مسلمان واقعی باشید راه برای شیعه واقعی شدن برایتان باز می شود به شرطی که عمل خود را خالصانه و فقط برای رضای خدا انجام دهید و مطمئنا برای طالب علم کمک های معنوی صورت می گیرد و مسیر را برای او هموار می سازد و موجب آرامش شخص طالب علم می شود.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان، به وظیفه طلاب در قبال یادگار حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: چقدر حرمت چادر حضرت زهرا سلام الله علیها را در جامعه حفظ کرده اید؟ با این چادر چه باید و نباید هایی را را انجام داده ایم و چگونه در رفتار من نمود داشته است؟ آیا با حسن خلق و رفتار و متانتم توانسته ام دیگران را به چادری شدن تشویق نمایم؟

وی ادامه داد: باید با الگو گیری از سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام در زمینه های مختلف از جمله: خانواده مداری، احترام به والدین، همسرداری، تواضع در رفتار، اطاعت از همسر و ... به ایشان تاسی کنیم تا اثرات و برکات این تاسی را در خانواده و اجتماع خود ببینیم.

 مصطفوی، به نزیک شدن سال نو اشاره کرد و گفت: بیایید با تلاش و تهذیب نفس در زمینه خودسازی طوری عمل کنیم که هنگام تحویل سال، حال ما نیز به گونه ای محول شود که بهترین احوالات را داشته باشیم و همانطور که شبانه روز 10 بار در نماز های واجب از خداوند درخواست می کنیم ما را به راه راست هدایت کند تا این خواسته مان نیز محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha