شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه:

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در افتتاحیه مسابقات قرآن و حدیث طلاب شیعه و سنی در کرمانشاه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، باید قرآ« را سرلوحه فعالیت ها قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، صبح امروز در آئین افتتاحیه اولین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه که با شرکت طلاب شیعه و اهل سنت، در کرمانشاه آغاز شد، ضمن تبریک بمناسبت ماه رجب،گفت: ثقل قرآن که پیامبراکرم(ص) است، بزرگترین مبین و مفسر قرآن می باشد.

معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با تمسک به آیه 30 سوره مبارکه فرقان که می فرماید:« وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» در آن روز رسول (به شکوه از امت در پیشگاه رب العزّه) عرض کند: بارالها (تو آگاهی که) امّت من این قرآن را به کلّی متروک و رها کردند، افزود: طلاب جوان باید دغدغه پیامبراکرم(ص) که مهجوریت قرآن  بوده مرتفع کنند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) نعمت بزرگ الهی است بر امت اسلامی است، ادامه داد: نباید شاهد گله مندی رسول خاتم(ص) در مهجوریت قرآن از ما مسلمانها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان آیه 9 سوره مبارکه اسراء که می فرماید:« إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدي لِلَّتي هِيَ أَقْوَمُ...» بی تردید این قرآن به استوارترین آیین هدایت می کند...، گفت: هیچ مکتب و آئینی در دنیا نمی تواند مانند قرآن مدعی هدایت انسان باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر بخواهیم حق قرآن را در حد خودمان را ادا کنیم، افزود: کسی که حامل حقیقی قرآن است می تواند حق قرآن را ادا کند، اما ما در حد استطاعت می توانیم عمل کنیم.

معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با تاکید بر این که باید با فهم، حفظ، و عمل به قرآن، آن را از مهجوریت در بیاوریم، ابراز داشت: در اصل قرآن مهجور نیست کسی که قرآن را به این حال در آورده خودش را مهجور کرده و در حجاب قرار داده است.

وی با بیان کلامی از حضرت امام(ره)که فرمودند: قرآن جلوه تام الهی است، اظهار کرد: خداوند همه صفات خودش را در قرآن تجلی بخشیده و سفره عرفان و معرفت است و کسی که قرآن را مهجور کرده در اصل خودش را مهجور نموده و خودش را از حقائق و معارف قرآنی دور نگه داشته است، اظهار کرد: قرآن را سر سفره ها زندگیمان جاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه قرآن هادی انسانها در همه اعصار است و تمسک به حدیث پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: حَمَلَةُ الْقُرْآنِ عُرَفَاءُ أَهْلِ الْجَنَّةِ حاملان (همراهان) قرآن عارفان اهل بهشت هستند، گفت: کسی که حامل و حافظ قرآن است، عرفان و معرفت، او را به بالاترین مراتب بهشت می رساند.

معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با اشاره به اینکه نمی شود کسی حامل و حافظ قرآن باشد، اما مودب به آداب قرآنی نباشد، گفت: حافظ قرآن باید حامل معارف قرآن باشد و آن را در سیره و رفتار اجتماعی خود عملی کند. چه بسا کسانی که قرآن را بخوانند اما معرفتی از قرآن در دل ندارند.

وی با بیان اینکه شما نسل جوان باید مانند نسل اولی ها که برای دفاع از حریم قرآن تلاش می کردند، حرکت کنید، افزود: همه ما مدیون کسانی هستیم که انقلاب را به دست نسل جوان رساندند.

معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در پایان به بیانیه گام دوم انقلاب هم اشاره کرد و گفت: در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، باید قرآ« را سرلوحه فعالیت ها قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha