پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 485823
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
نماینده محجبه در ژنو حاضر نشد کشف حجاب کند

حوزه/ یک نماینده مسلمان محجبه در شهر میرن در اجلاس عمومی ژنو حاضر نشد حجاب خود را از دست بدهد و به همین سبب نیز مجبور شد در گالری عمومی نشست و حق رای را از دست داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thelocal، یک نماینده مسلمان محجبه در ژنو که حاضر نشد حجابش را دربیاورد، اجازه نشستن در صندلی اجلاس ژنو را پیدا نکرده و در گالری عمومی نشست.

درحالی که قانون بحث برانگیز ممنوعیت حجاب در ژنو به اجرا گذاشته شد، یک نماینده مسلمان روز سه شنبه برای اینکه  حاضر به برداشتن حجابش  نشد، در جلسه عمومی شورای ژنو مجبور شد در گالری عمومی بنشیند.

سابینه تیگومونین، نماینده شهر میرن در ایالت ژنو در کشور سوئیس درحالی با حجاب در این اجلاس شرکت می کرد که طبق قانون جدید، محدودیت های مذهبی در فضای عمومی به اجرا گذاشته می شوند که بسیاری از احزاب آن را مورد انتقاد قرار داده اند. به این ترتیب نمایندگان منتخب ژنو اجازه ندارند هنگامی که در جلسات شورا شرکت کرده یا فعالیت های رسمی دیگرشان نمادهای مذهبی از جمله حجاب داشته باشند. با این حال براساس گزارش های رسیده این نماینده محجبه حاضر نشد حجاب خود را در بیاورد و در جلسه روز سه شنبه اجلاس ژنو مجبور شد در گالری عمومی بنشیند و حق رای را از دست داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha