جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محدثه

حوزه/ نشست «معیار های ازدواج و رعایت موازین اسلامی در همه موقعیت ها»، در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم مرضیه سادات حسینی، در «معیار های ازدواج و رعایت موازین اسلامی در همه موقعیت ها» که در در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد، گفت: انسان باید متناسب با ادعای خود رفتار کند و یک فرد مسلمان به خاطر ادعای مسلمانی اش، باید حتما رفتار و رویه ای را انتخاب کند که مطابق موازین اسلامی و شرعی است و گر نه مسلمان بودن او در حد یک حرف بوده و ارزشی ندارد.

وی، به اهمیت کیفیت زندگی اشاره کرد و گفت: زندگی بدون مطالعه و آگاهی کافی و فقط از روی احساس و ذوق بدون دقت در ابعاد گوناگون اخلاقی، جسمی و روانی باعث مشکلات متعدد می شود.

مشاور حوزه خواهران، با استناد به آیه189سوره اعراف «هو الذی خلقکم من نفس واحدة و جعل منها زوجها لیسکن إلیها» افزود: بر اساس آیات قرآن هدف از ازدواج رسیدن به آرامش است نه ایجاد مشکل.

وی، به معیار های انتخاب همسر اشاره کرد و گفت: در انتخاب همسر نسبت به کل ماجرا واقع بین باشید، شریک زندگی احتمالی خود را بشناسید و اعتقادات و باور های مذهبی طرف مقابل را جویا شوید و برخوردهای همسر احتمالی خود را در موقعیت های مختلف بررسی کنید.

حسینی، ادامه داد: خواسته ها و انتظارات یکدیگر را در زمینه های محل سکونت، زمان بچه دار شدن، استقلال زندگی،  نحوه اشتغال و فعالیت خود در خانه و اجتماع و همچنین نحوه معاشرت با خانواده و دوستان خود، مورد مطالعه قرار دهید.

وی، خاطرنشان کرد: با خود واقعی تان مشورت کنید و به ندای درونی خود گوش فرا دهید.

مشاور حوزه خواهران، در پایان  به طلاب توصیه کرد: دلایل مناسبی برای ازدواج پیدا کنید و خود، تصمیم گیرنده نهایی باشید؛ نسبت به سلامت جسمانی و روانی طرف مقابل اطمینان حاصل کنید و در نهایت از خداوند متعال کمک و راهنمایی بگیرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha