جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار حاج علی اکبر مداحی هیئت رزمندگان اسلام

حوزه/ مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام گفت: وظیفه امروز با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب بسترسازی برای حضور جوانان است.

سردار علی‌اکبر مداحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به دیدگاه و نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص هیئت رزمندگان اسلام اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که توأم شدن هیئت با حماسه و برگزاری هیئت توسط رزمندگان کار مبارکی است و این کار را ادامه بدهید و حفظ کنید باید آثار شهدا و دفاع مقدس حفظ شود و همواره باشد و بوی معنویت 8 سال دفاع مقدس همواره باید استشمام شود.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که جوان‌های امروز هم رزمندگان راه حسین بن علی(ع) هستند، تصریح کرد: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های هیئت رزمندگان اسلام بر این بود که شعبه نوجوانان و جوانان این هیئت راه‌اندازی شود و سال 76 هیئت رزمندگان اسلام قریب به یک‌صد شعبه بود که امروز این هیئت به بیش از یک هزار شعبه رسیده است؛ شعب جوانان و نوجوانان هیئت رزمندگان اسلام قریب به 300 شعبه و شعب خواهران آن قریب به 300 شعب می‌رسد و الباقی آن‌که خود هیئت رزمندگان برادران است.

وی با بیان اینکه وظیفه امروز با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب بسترسازی برای جوانان است، افزود: باید در راستای جذب بیشتر جوانان به این سرزمین و هیئت‌های مذهبی تلاش شود تا جوانان مؤمن و متدین و انقلابی بیشتر در این هیئت‌ها و آیین‌های مذهبی حضورداشته باشند و قشرهای دیگر جوانان‌ که خیلی با این محیط آشنا نیستند هم جذب این فضا شوند.

سردار مداحی با بیان اینکه برنامه‌های ما در هیئت رزمندگان اسلام بر اصول «اهمیت دادن به جوانان»، «جذب قشر خاکستری» و «حمایت از محرومین» است، خاطرنشان کرد: هیئتی که در آن خیرات و برکات و صدقات برای محرومین نداشته باشد خیلی نمی‌تواند به‌درستی راه امام حسین (ع) را دنبال کند.

وی با اشاره به ورود هیئت رزمندگان اسلام به عرصه خدمت‌رسانی به مردم گفت: با راه‌اندازی پویش «نان شب» در هیئت رزمندگان اسلام نشانی تعداد افرادی که مستحق نان شب بودند شناسایی و برای رسیدگی به آنان در دست بررسی قرار گرفت؛ با وجود تشکیلاتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و موسسه‌های خیریه، کسانی که محتاج نان شب باشند کمتر شده‌اند، اگرچه یک نفر هم زیاد است اما رسیدگی به این افراد نیز در دستور کار هیئت رزمندگان اسلام هم قرارگرفته است و بنده نیز هیئت‌ها، بسیجی‌ها را به خدمت به محرومین توصیه می‌کنم.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام در پاسخ به این سؤال که آیا می‌شود راهیان نور را مانند اجتماع اربعین حسینی با ورود هیئتی‌ها اداره کرد؟ افزود: باید تکیه ما چه در برنامه‌های اربعین حسینی در عراق و چه در برنامه‌های داخلی در کشور بر اجتماعات مردمی و خودجوش باشد؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که توصیه من به مردمی بودن و خودجوش بودن برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه کار راهیان نور نیز می‌تواند به‌صورت مردمی و خودجوش اداره شود، گفت: تشکیلات‌های نظامی و ارگان‌ها نیز می‌توانند مسئولیت هدایت، ساماندهی و نظارت این برنامه‌های مردمی را بر عهده بگیرند و در اربعین حسینی مشاهده می‌کنیم که صفرتا صد این برنامه‌ها را خود مردم هستند و راهیان نور را هم می‌شود مردمی کرد که ارگان‌های نظامی در آن دخیل نباشند و بیشتر در حوزه نظارتی ورود پیدا کنند.

سردار مداحی در پاسخ به این سؤال که اولین اجتماع انقلابی پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب، راهیان نور بوده است و این جریان تا چه میزان می‌تواند به عمل به این بیانیه تحقق ببخشد؟ تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه یک‌ساله و دوساله و چندساله نیست و یک بیانیه درازمدت است و انتظار اثرگذاری عملی این بیانیه در همین راهیان نور دور از انتظار است.

وی گفت: اولین گام در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب، تبیین بیانیه گام دوم در جمع نخبگان، جوانان و اندیشمندان و مؤثرین و تشکیل اتاق فکر و هیئت‌های اندیشه‌ورز است.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام افزود: هیئت‌های مذهبی، مساجد و راهیان نور باید وظایف خود را در این بیانیه پیدا کنند و تبیین و روشن‌سازی و نوشتن ابعاد مختلف این بیانیه به‌طور دقیق از راهکارهای تحقق عملی این بیانیه در جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha