پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله امامی کاشانی

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که دشمنان ما در زیان هستند، گفت: امروز شاهدیم آمریکا با تمام قدرتی که از خود نشان می دهد در موضع ضعف قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران گلوی فرد نالایقی که رئیس جمهور این کشور است را فشار می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله امامی کاشانی، در خطبه های نماز جمعه امروز 24 اسفند تهران، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: معنویت و اخلاق از موضوعاتی است که در بیانیه گام دوم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آمده است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مخاطب این بیانیه، امت اسلام، ملت ایران و به ویژه جوانان هستند که باید جهاد و کوشش خود را برای چهل سال دوم انجام دهند.

 وی در ادامه با اشاره به این که دشمنان ما در زیان هستند، افزود: امروز شاهدیم آمریکا با تمام قدرتی که از خود نشان می دهد در موضع ضعف قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران گلوی فرد نالایقی که رئیس جمهور این کشور است را فشار می دهد.

آیت الله امامی کاشانی اظهار کرد: دنیا قبول دارد که ایران، آمریکا را در عراق و سوریه به زمین زد و این کار خداست، ولی تکلیف ما در ساختن کشورمان چیست؟ در دیداری که دیروز اعضای خبرگان رهبری با رهبر انقلاب داشتند، یکی از فرمایش های ایشان این بود که دشمن مشغول است و فشار حداکثری را علیه ایران برقرار کرده است  و ما هم باید در مقابل این فشار، امکانات حداکثری داشته باشیم.

وی، امکانات حداکثری را باور به خدا، باور به اسلام، باور به انقلاب، کشور، ملت و شهدا دانست و افزود: باید سعی کنیم در تمام دستگاه های نظام، عمل صالح انجام شود و مشکلات در داخل حل شود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: باید در داخل کشور به تولید اهمیت دهیم و اجازه دزدی و اختلاس به هیچ شخصی ندهیم؛ برخی احتکار و گرانفروشی می کنند و این کارها، انسان را به تعجب وا می دارد.

آیت الله امامی کاشانی خطاب به مفسدان اقتصادی و محتکران، گفت: این ها باید بدانند که بالاخره خدای متعال، خسارت را به خود و فرزندان آنان می رساند و این اعمال ناشایست چیزی جز نابودی انسان را دربرندارد.

وی، مدیریت عمیق، وجدان اخلاقی و نظارت دقیق در همه امور را از ضروریات مدیریت درست دانست و افزود: باید امکانات حداکثری مثل ناظران و ماموران دقیق داشته باشیم و همه آنان را باید به حق سفارش کنیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تفسیر از سوره مبارکه «والعصر» افزود: ریشه این والعصر، قسم به زمان و قسم به پیامبر اکرم(ص) و مهدی موعود(عج) است.

وی ادامه داد: 22 بهمن جلوه ای از جلوات پیامبراکرم(ص) و حضرت مهدی(عج) است و این نور است که مردم را به خیابان ها می کشد و آن چنان مردم ابراز علاقه به نظام مقدس جمهوری اسلامی می کنند که دشمن، این نور را نمی بیند، چون در ظلمت به سر می برد و حقیقت را نمی بیند.

آیت الله امامی کاشانی افزود: خداوند در سوره عصر، انسان را به زمان، عمر، لیل و نهار و گردش روزگار توجه می دهد که از ساعات عمر باید به بهترین وجه استفاده کنیم.

وی با بیان این که معنای سوگند خدای متعال به «زمان» یعنی توجه دادن به باطن زمان است، گفت: زمان دارای باطنی است و گردش روز و شب، بی حساب نیست و بر اساس روایات و تفسیر مفسران قرآن منظور از «عصر» در این سوره، زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) و حیات آن حضرت است، زیرا این زمان، مقدس است.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به نزدیک بودن نوروز و لحظه تحویل سال، اظهار کرد: مردم در این لحظه، دعای تحویل سال را قرائت می کنند و از خداوند می خواهند حالشان را به بهترین حال تغییر دهد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: امانت، صداقت، پاکی و درستی از بهترین حال هاست و برخی می گویند باید در وقت نوروز، دعای «یا مقلب القلوب» را 360 بار بگویید تا در وجود انسان رسوخ یابد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: انسان همواره باید به مراقبه و محاسبه اعمال و رفتار بپردازد و از صبح تا پایان شب این دو موضوع را مورد توجه قرار دهد.

آیت الله امامی کاشانی افزود: این که امسال چقدر دروغ گفتیم، چقدر رشوه گرفتیم، چقدر فرار مالیاتی داشتیم یا مالیات به غلط برای کسبه نوشتیم، فساد مالی که بعضی از ماموران نقل می کنند، چند بار نمازم قضا شد و چند بار فحش دادم و این ها از مسائلی است که باید آن ها را ترک کرد.

وی با بیان این که گناه را هیچ گاه کوچک نشماریم، زیرا گناه انسان را از بین می برد و برخی گناه را توجیه می کنند، گفت: جوانان،​ پسران و دختران این کشور، مراقبه و محاسبه اعمالشان را داشته باشند که چگونه لیل و نهار را بگذرانیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان سخنانش، در سالگرد رحلت مرحوم آیت الله سیدابوالقاسم امامی کاشانی یاد ایشان را گرامی داشت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha