جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱۳ رجب

حوزه/ حجت الاسلام رضوانی گفت: اولین کاری که در مورد شخصیت امیرمومنان (ع) باید انجام دهیم این است که گمشده ای که جوانان به دنبال آن می گردند و مطلوب و آرمان همه آنان است را در شخصیت حضرت امیر(ع) به خوبی به جوانان معرفی کنیم.

  حجت الاسلام یزدان رضوانی در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان با اشاره به راهکارها و روش های الگوگیری از سیره علوی به ویژه در بین جوانان و گرایش به سبک زندگی علوی اظهار کرد: اولین قدم این است که در ابتدا نگاهی به شخصیت جوان داشته باشیم و ببینیم واقعا جوانان به دنبال چه چیزی هستند.

وی افزود: نگاه درست به شخصیت جوان نشان می دهد که جوانان همواره روحیه حق طلبی و عدالت طلبی داشته اند و  یکی از دوران های اوج و رشد آن فطریاتی که خداوند در وجود انسان قرار داده در دوران نوجوانی و جوانی است.

کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی اصفهان با تاکید بر روحیه عدالت خواه و آرمان گرای جوانان، تصریح کرد: جوان با فطرت پاکی که دارد همیشه به دنبال عدالت، حق و مردمی بودن است و هر کسی که این خصوصیات فطری را داشته باشد قطعا می تواند جوانان را به سمت خود متمایل نماید.

وی اضافه کرد: اولین کاری که در مورد شخصیت امیرمومنان (ع) باید انجام دهیم این است که گمشده ای که جوانان به دنبال آن می گردند و مطلوب و آرمان همه جوانان است را در شخصیت حضرت امیر(ع) به خوبی به جوانان معرفی کنیم.

حجت الاسلام رضوانی در بحث الگوگیری از سیره حضرت امیر (ع) و آن چیزی که می تواند گرایش جوانان را سبک و سیره امیرمومنان(ع) بیشتر کند، گفت: ما معیارها و شخصیت هایی که تراز عدالت خواهی و انسانیت هستند را دارا هستیم و مصداق بارز آن شخصیت امیرمومنان (ع) است و اگر بتوانیم این مسئله را به خوبی معرفی کنیم و روی شاخصه هایی که جوانان تشنه آن هستند، دست بگذاریم به طور قطع جوانان بیشتر جذب این معنا خواهند شد.

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن در بحث مهجوریت زدایی از نهج البلاغه نیز شاید همین جمله ای که امام صادق(ع) در مورد قرآن می فرماید که "خداوند در کتاب خود تجلی یافته است"، در خصوص نهج البلاغه نیز مصداق داشته باشد و اگر بخواهیم امیرمومنان(ع) را بشناسیم و سبک و سیره زندگی ایشان را درک نماییم، بهترین راه، دیدن شخصیت آن حضرت(ع) در کلام ایشان می باشد..

کارشناس مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی تاکید کرد: علی بن ابیطالب(ع) روح گمشده عدالت خواهی مردم است و امروزه  روح آزادی خواهی و آزادی طلبی که جوانان به دنبال آن هستند و آزاد بودن از قید و بندهایی که متاسفانه برخی از مسؤلان گرفتار آن شده اند، را در شخصیت علی بن ابیطالب(ع) می بینند.

حجت الاسلام رضوانی تصریح کرد: اگر بتوانیم این آرمان ها را از نهج البلاغه برای جوانان تبیین کنیم می تواند یکی از بهترین راه های مهجوریت زدایی از نهج البلاغه باشد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha