پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید محمدناصر تقوی

حوزه/ گلوله هایی که اینچنین بر پیکرنمازگزاران در دو مسجد نیوزیلند شلیک شد فقط با انگشت تروریست ها شلیک نشد، بلکه خشاب نفرت و کینۀ آنها توسط تمام کسانی پرشده است که در این سالهای اخیر برطبل افراط گرایی کوبیده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید محمد ناصر تقوی امام و رئیس مرکز اسلامی امام علی وین امروز طی سخنانی با محکومیت شدید حادثه تروریستی انجام گرفته در نیوزیلند نسبت به دامن زدن به جو اسلام هراسی و عواقب آن هشدار داد.

وی افزود: ازهمین فرصت استفاده می‌کنم و در مورد حرکات اسلام هراسانه و افراط گرایانه هشدارمی دهم و فروتنانه به همه هموطنان اروپایی، خصوصا اندیشمندان ، روشنفکران، رهبران دینی ، دولتمردان ، شخصیت های سیاسی و احزاب و همه کسانی که دغدغه صلح و امنیت و آرامش پایدار در این جامعه را دارند عرض می کنم : گلوله هایی که این‌چنین بر پیکرنمازگزاران در دو مسجد نیوزیلند شلیک شد، فقط با انگشت تروریست ها شلیک نشد، بلکه پیشتر خشاب نفرت و کینۀ آنها توسط تمام کسانی پرشده است که به شکلها و بهانه های مختلف برطبل افراط گرایی در این سالهای اخیر کوبیده اند و نتیجه اش امروز در ریختن خون نمازگزاران و کشته شدن مظلومانۀ آنها ظاهر شده است.

 رئیس مرکز اسلامی وین ادامه داد: متاسفانه امروز برخی از رویکردهای سیاسی و اجتماعی در قبال مسلمانان و مهاجران ، نتیجه آن ترویج "اقلیت ستیزی " و"اسلام هراسی" است و می تواند به خلق فجایعی مثل انچه که امروز رخ داد بینجامد.

تقوی گفت: سخنی هم با جامعۀ مسلمان خصوصا مسلمانان اروپا دارم. ما مسلمانان هم باید با طرد و نفی افراطیون که هیچ نسبتی با دین رحمانی و عقلانی اسلام ندارند، راه را برای سوء استفاده این عدۀ اندک ببندیم .

 از آنجا که بی تردید مسلمانان عضوی از این جامعه هستند، هرگونه دیوار کشی و جدایی سازی به صورت تشکیل جامعه های موازی راه را برای افراط گرایان می گشاید ما با صدای بلند اعلام می کنیم ما مسلمانان خود را عضو این جامعه می دانیم و امنیت و منافع خود را همان امنیت و منافع این جامعه می دانیم و منافع و مضارّمان بهم پیوسته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha