پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حیدری زاد

حوزه/ حجت‌الاسلام حیدری‌زاد گفت: ۱۷۰۰ طلبه در ۱۲ مدرسه علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند که ۱۱ مدرسه در سطح دو و یک مدرسه در سطح سه تخصصی تفسیر فعالیت می‌کند.

حجت الا سلام محمد حیدری زاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در ارومیه گفت: در سال ۱۳۷۳ اولین مدارس علمیه خواهران در ارومیه، نقده و شاهین‌دژ راه‌اندازی شد و در سال ۷۴ با ایجاد مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور، مدارس علمیه خواهران تحت پوشش مرکز مدیریت در آمده و فعالیت‌های خود را ادامه دادند.

وی با بیان اینکه جذب حوزه علمیه خواهران از طریق آزمون و مصاحبه است، ادامه داد: ۱۷۰۰ طلبه در ۱۲ مدرسه علمیه خواهران استان مشغول به تحصیل هستند که ۱۱ مدرسه در سطح دو و یک مدرسه تخصصی تفسیر در سطح سه فعالیت می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اذربایجان‌غربی بیان داشت: دانش‌آموختگان مدارس علمیه خواهران در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، تبلیغ در حوزه بانوان و ... فعالیت می‌کنند و طبق هماهنگی و تفاهم نامه ای که با اداره کل کمیته امداد و دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته از ظرفیت تبلیغی حوزه خواهران در جهت تبلیغ معارف دینی استفاده می‌شود که در آینده تحول مثبت در امر دینی صورت خواهد گرفت.

 وی افزود: در امر پژوهش در دو جشنواره خلیلان و علامه حلی در استان برگزار شده که در هر دو جشنواره حضور بانوان به نسبت برادران بیشتر و جشنواره استانی علامه حلی که شعبان امسال در ارومیه برگزار می‌شود، حوزه خواهران با ارائه ۱۹۶ مقاله بیشترین مقالات را به جشنواره ارسال کرده است.

حجت الاسلام حیدری‌زاد اضافه کرد: با توجه به نیاز شدید منطقه و استان در حوزه تبلیغ بانوان، لازم است مبلغات دینی تربیت شوند و فقر سواد دینی از بین برود.

وی با اشاره به اینکه برنامه مرکز مدیریت حوزه خواهران این است که سطح سه در استان گسترش پیدا کند و سطح چهار جهت سهولت تحصیل بانوان در استان راه‌اندازی شود، گفت: کرسی‌های نظریه پردازی و آزاد اندیشی در رشته‌های سیاسی، علمی و فضای مجازی و فرهنگی با حضور اساتید فن و صاحب علم برگزار می‌شود و همکاری با نهادها و ارگان‌ها جهت برگزاری همایش‌های علمی از دیگر برنامه‌های حوزه علمیه خواهران استان است و جلسات اخلاق با حضور اساتید اخلاق قم و استان به صورت مدون برگزار می‌گردد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha