چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: صله رحم از آموزه های محوری و راهبردی اسلام است که ائمه معصومین (ع) و رسول گرامی اسلام (ص) بر ضرورت معاشرت با بستگان و خویشاوندان تاکید فراوانی داشتند.

حجت‌الاسلام علاءالدین صفی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: در برخی روایات بر تقویت دین و تقرب به خدای متعال از جمله مسئله صله‌رحم بیان‌شده که رسول گرامی اسلام (ص) در این رابطه فرمودند که هرکسی با جان و مالش صله‌رحم کند خدای متعال اجر صد شهید به او خواهد داد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین آثار صله‌رحم طولانی شدن عمر است که امروز متأسفانه با ایجاد فضای مجازی کمتر خانواده‌ها به آن عمل می‌کنند که این اصلاً زیبنده دین اسلام نیست.

وی اظهار کرد: صله‌رحم یکی از عبادات ارزشمندی است که برای تک‌تک افراد و در مجموع برای جامعه می‌تواند مؤثر باشد که باید برای برقراری صله‌رحم از شیوه کلامی، رفتاری، قلبی و احسان استفاده شود.

 استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: امروزه به خاطر غفلت از ارزش‌های دینی و اخلاقی، سطح آگاهی مردم نسبت به اهمیت پیوندهای خانوادگی در زندگی اجتماعی و میزان اهمیتی که دین اسلام برای آن قائل شده و آثار دنیوی و اخروی آن کاسته شده است.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: یکی از علل کم شدن صله‌رحم مقید شدن به پذیرایی‌های پرهزینه و پرزحمت است که متأسفانه این موضوع در بیشتر خانواده‌ها در کشور ما عمل می‌شود و باید ضمن دوری کردن از اسراف و هزینه‌های بیهوده بتوانیم این موضوع قرآنی را در جامعه ترویج نماییم.

 معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: صله‌رحم از آموزه‌های محوری و راهبردی اسلام است که ائمه معصومین (ع) و رسول گرامی اسلام (ص) بر ضرورت معاشرت با بستگان و خویشاوندان تأکید فراوانی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha