جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین به نقش رسانه ها در انتقال فرهنگ سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: رسانه ها انتقال دهنده فرهنگ به جامعه هستند.

حجت الاسلام سید مصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در قزوین، با تاکید بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی، گفت: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری هرچند در بخش سخت افزاری و در عرصه های علم و تکنولوژی پیشرفت خوبی داشته ایم، اما این پیشرفت ها بدون حرکت در بخش متنی و حقیقی که همان سبک زندگی است، ما را از قافله تمدن عقب می اندازد.

وی ادامه داد: خدای متعال در آیه ۲۵۷ سوره بقره می فرماید «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ» مطابق این آیه در سبک زندگی یک مدل حرکتی نقطه شروع آن ظلمت، اما مقصدش نور است و انسان به کمک خداوند متعال این حرکت را انجام می دهد.

 معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین به نقش رسانه ها در انتقال فرهنگ سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: رسانه ها انتقال دهنده فرهنگ به جامعه هستند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: مفهوم سبک زندگی در جوامع غربی و غرب زده متفاوت از آن چیزی است که مقام معظم رهبری بیان فرموده اند و در حقیقت می توان گفت سبک زندگی در اندیشه ها و مکاتب غربی بر یک سری از مفاهیم فردی و البته مادی تکیه دارد، اما از دیدگاه اسلامی توحید محوری اصل است.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha