جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع بیش از ۵۰۰ نفر در میسی ساگای کانادا، برای قربانیان حمله تروریستی نیوزلند

حوزه/ در اجتماعی که توسط سه سازمان اجتماعی در شهر میسی ساگای کانادا برگزار شده بود بیش از ۵۰۰ تن از مردم شرکت کرده و حملات تروریستی در مساجد کرایست چرچ نیوزلند را محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از cbc، بیش از 500 تن از مردم شهر میسی ساگا در کانادا بعد از ظهر روز گذشته در میدان اصلی تجمع پیدا کرده و برای آرامش روح قربانیان حمله تروریستی در مساجد کرایست چرچ در نیوزلند که روز جمعه به وقوع پیوست دعا کردند.

سخنگوی تجمع کنندگان از مردم خواست تا با همبستگی در کنار 50 قربانی این کشتار خونین بایستند و برای بهبود حال 50 مجروح این فاجعه نیز دعا کنند، گفته می شود 36 تن از نجات یافتگان این حمله هولناک در بیمارستانی در کرایست چرچ بستری بوده و 11 تن دیگر در شرایط بحرانی به سر می برند.

سه سازمان اجتماعی اصلی در کانادا این گردهمایی را تشکیل داده بودند. سخنگویان، نمایندگان ادیان مختلف و هر سه سطح دولت نیز در این مراسم اعلام کردند که علیه تمامی اشکال نفرت ایستادگی کرده و افراط گرایی را محکوم می کنند. ربیه حیدر مدیر اجرای شورای مسلمانان پیل از اجتماع مسلمانان خواست تا محکم و استوار باقی بمانند.

خیدر گفت: ما علیه تمامی اشکال نفرت و سرکوب در کنار همدیگر ایستاده ایم و هرگز اجازه نمی دهیم این اشخاص جامعه و اجتماع ما را در میسی ساگا، برامپتون و کالدون(کانادا) مسوم سازند.

وی افزود: اکنون زمانه سختی است و ما باید مقاومت مان را حفظ کنیم.

ران استار به نمایندگی از شهردار میسی ساگا در این نشست گفت: جمعه روز«تاریک و سختی» برای اجتماعات اسلامی در سرتاسر جهان بود، ما عزادار از دست دادن 50 انسان بی گناه هستیم. ما همگی از این عمل شیطانی خالص و نفرت انگیز در اندوه فرور رفته ایم.

وی افزود: چنین حوادث مدام در اقصی نقاط جهان به قوع می پیوندند و ما باید کاری برای پایان دادن به آن ها انجام دهیم.

استار گفت که شهر برای آرامش روح قربانیان و کسانی که از این جنایت رنج دیده اند دعا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha