جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تقارن آئین اعتکاف امسال با ایام نوروز فرصت مغتنمی برای ارتقای معنویت در تعطیلات نوروزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست ستاد اعتکاف، با تأکید بر برگزاری شایسته این آئین معنوی، اظهار کرد: امسال با توجه به هم‌زمانی مراسم اعتکاف با سال نو، باید فعالیت‌های ویژه‌ای در راستای برگزاری اعتکاف صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند تأثیرگذاری خاصی داشته باشند، افزود: نمایش و پرداختن به لحظه‌هایی که معتکفان را خانواده ها بدرقه می‌کنند از طریق صداوسیما و رسانه‌ها سبب توجه بیشتر اقشار مختلف جامعه به این موضوع می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: واقعیت این است در سه روزی که فرد از خانواده جدا شده و به اعتکاف می‌رود خانواده فرد هم در فضای اعتکاف قرار گرفته و تحت تأثیر فضاها و برنامه‌های اعتکاف خواهند بود؛ ازاین‌رو ورود ویژه رسانه‌ها به موضوع اعتکاف و مسائل پیرامونی آن می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در ارتقای بعد معنوی جامعه داشته باشد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی با بیان اینکه هرچقدر به این موضوع بپردازیم نتیجه بهتری دریافت می‌کنیم، افزود: حضور مردم در مساجد در لحظات پیش از نوروز می‌تواند سهمی ویژه‌ای در دمیدن روح معنویت به ایام تعطیلات نوروزی داشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر جلوگیری از تداخل برنامه‌ها در ایام اعتکاف، اظهار کرد: درزمینهٔ فضاسازی ویژه مراسم اعتکاف در سطح شهر نیازمند کمک هستیم و انتظار می‌رود نهادهای متولی فرهنگ در این عرصه ورود مناسبی داشته باشند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: در این راستا باید از ظرفیت و توانایی مجموعه نهادهای فرهنگی و مذهبی و امکانات موجود و پایگاه‌های مقاومت که در جای‌جای استان در مساجد مستقر هستند استفاده شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: از متولیان فرهنگی و مذهبی انتظار می‌رود خود در مراسم اعتکاف مشارکت کرده و از سوی دیگر به اطلاع‌رسانی و تبلیغ این امر مهم و معنوی کمک کنند.

وی با اشاره به لزوم هدایت در مجموعه و جامعه هدف نهادهای مختلف به سمت این برنامه ارزشی و معنوی، گفت: اگر همه دست به دست هم داده و با هماهنگی ستاد اعتکاف، برنامه‌های پیش‌بینی‌شده را اجرا کنیم بدون شک اثربخشی و خروجی آئین اعتکاف امسال بسیار بالا خواهد بود.

گفتنی است، طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه در ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha