شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد باقر هاشمی شاهرودی

حوزه/ در بحث آموزش به مبلغین مسئله ای که بسیار تأکید شده است، استفاده از ظرفیت اربعین است، معتقدیم در اربعین قومیت ها و ادیان مختلف حضور پیدا می کنند و با آموزش درست مبلغین می توان از این ظرفیت به نفع دین و اسلام بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد باقر هاشمی شاهرودی بعد از  ظهر امروز در همایش مبلغین جهان اسلام و گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن همایش های مجتمع امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، گفت: بنیاد از سال 85 تحت اشراف مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی راه اندازی شده است و هدف آن نشر و ترویج مبانی اهل بیت(ع) بوده است.

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) افزود: والد ما مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی بر مسئله خانواده و مباحث تربیتی مبتنی بر سیره اهل بیت(ع) تأکید داشتند و برهمین اساس مدت 8 سال این کار شروع شده و در این مدت توانسته ایم 200 مربی در بحث خانواده تربیت کنیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت ها بحث مشاوره در مورد خانواده است. این کار هم شروع شده است و آثار خوبی به همراه داشته است.

فرزند مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار داشت: برای انجام بهتر کارها، سعی شد ابتدا شناختی از قومیت و منطقه  افراد به دست بیاوریم، این کار انجام شده است و آثار خوبی هم داشته است. در همین رابطه 4 هزار طلبه شناسایی شدند و مورد آموزشی تبلیغی قرار گرفتند.

حجت الاسلام هاشمی شاهرودی گفت: در بحث آموزش به مبلغین مسئله ای که بسیار تأکید شده، استفاده از ظرفیت اربعین است، معتقدیم در اربعین قومیت ها و ادیان مختلف حضور پیدا می کنند و با آموزش درست مبلغین می توان از این ظرفیت به نفع دین و اسلام بهره برد.

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) افزود: یکی از مسائلی که در برگزاری این دوره ها روی آن تأکید شده، گام دوم انقلاب و ارائه سبک زندگی از سیره اهل بیت(ع) است.

وی عنوان کرد: همه تلاش این بود بر اساس سیره معصومین(ع) مباحثی برداشت و به عنوان الگو به جامعه و مردم معرفی شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha