جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رمضانی

حوز/مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان جنوبی مجموع ظرفیت هتل ها، مهمانپذیرها و مهمانسراهای ادارات را حدود ۱۵۰ هزار نفر اقامت در شب برشمرد و گفت: این موضوع باعث شده مدت اقامت گردشگران را افزایش دهیم که سال گذشته مدت متوسط اقامت هر مسافر در استان به دو شب رسید.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از بیرجند، حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان جنوبی، ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: کمیته های دهگانه ستاد خدمات سفر با ابلاغ استاندار فعال شده اند و هرکدام با توجه به شیوه نامه در راستای وظایف قانونی خود فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 16 موزه استان در ایام عید فعال هستند افزود: همچنین 405 غرفه بازارچه صنایع دستی داریم که در تمام شهرهای استان خراسان جنوبی به وجود آمده و فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان جنوبی اعلام کرد: در 81 نقطه استان نوروزگاه ها داریم و 45 سیاه چادر عشایر در زمینه معرفی آداب و رسوم مردم استان خراسان جنوبی از اوایل هفته نوروزگاه ها فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

رمضانی اضافه کرد: باتوجه به اینکه 60 درصد تصادفات در فواصل 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد سعی شده نوروزگاه ها و چادرهای عشایری را داشته باشیم، تا امکان توقف گردشگران را فراهم کنیم که حجم تصادفات کاهش داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه اقامت 35 اقامتگاه بوم گردی و فعال در استان داریم، درحالی که سال گذشته این رقم 10 اقامتگاه بوده، گفت: این اقامتگاه ها به اقتصاد استان کمک می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان جنوبی مطرح کرد: در زمینه اقامت همچنین امسال آموزش و پرورش یک هزار و 181 کلاس درس برای ورود گردشگران آماده کرده است.

ظرفیت ۱۵۰ هزار نفری میزبانی از میهمانان در هر شب

رمضانی مجموع ظرفیت هتل ها، مهمانپذیرها و مهمانسراهای ادارات را حدود 150 هزار نفر اقامت در شب برشمرد و افزود: این موضوع باعث شده مدت اقامت گردشگران را افزایش دهیم که سال گذشته مدت متوسط اقامت هر مسافر در استان به دو شب رسید.

وی اظهار داشت: از 20 روز قبل گشت های مشترک راه اندازی شده و در زمینه نرخ ها و کیفیت واحدهای اقامتی همکاران ما پیگیر هستند، تا گردشگران امنیت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: در زمینه استقرار واحدهای اورژانس در استان اقدامات خوبی انجام شده و علاوه بر استفاده از 2 بالگرد در سطح استان، جمعیت هلال احمر استان نیز مجهز به بالگرد شده و می تواند خدمات مورد نیاز را با سرعت بیشتری ارائه کند.

رونمایی از نرم افزار گردشگری خراسان جنوبی

رمضانی با بیان اینکه نرم افزار معرفی مناطق گردشگری استان خراسان جنوبی رونمایی شده است، عنوان کرد: با ارسال پیامک به سامانه 100003175 لینک دانلود نرم افزار گردشگری استان ارسال می شود و شهروندان و مسافران می توانند با مراجعه به این نرم افزار، از همه ظرفیت های استان خراسان جنوبی در بحث گردشگری مطلع شوند.

وی یادآور شد: حدود 150 اثر تاریخی در سراسر استان خراسان جنوبی آماده بازدید است و در کنار موزه ها، نمایشگاه های متفاوتی از قبیل نمایشگاه تمر در بیرجند ایجاد شده، تا بازدیدکنندگان نهایت استفاده را ببرند.

اقامت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در تعطیلات نوروز گذشته

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آمار گردشگران در سال های گذشته افزایش داشته و سال گذشته حدود 3 میلیون و 800 هزار گردشگر وارد استان خراسان جنوبی شده است، گفت: در بخش اقامت بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در مجموعه 15 روز در واحدهای اقامتی استان اقامت داشتند که هرساله بین 20 تا 25 درصد افزایش می یابد.

رمضانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته فروش صنایع دستی استان تا 24 فروردین 97 شش میلیارد تومان بوده و امسال نیز تا پایان مهرماه بیش از 4 میلیارد تومان مجموع فروش صنعتگران بخش صنایع دستی استان بوده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha