پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی عباسی

حوزه/بیانیه گام دوم انقلاب که برای دهه های بعدی تلقی می شود، نقشه راه جامعه دینی است و مبلغین باید به محتوای این بیانیه اشراف داشته و در پی تحقق آن باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی عصر امروز در همایش مبلغین جهان اسلام و گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن قدس مجتمع  آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: گام دوم انقلاب بعد از طی 4 دهه مسیرهای سخت، آغاز شد با توفیقاتی که در طول 4 دهه حاصل شد به تجربه های گران قیمتی دست یافت.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: انقلاب اندیشه و گفتمان و تفکر  و فراتر از جغرافیا است، انقلاب اسلامی ایران آغاز عصر جدید برای بشریت و نقطه عطف در تاریخ معاصر، حوزه های علمیه و جهان است.

وی با بیان این که انقلاب  4 دهه پر از تجربه های مختلف و عبور از مسیر های سخت و با موانعی که هر یک از آن ها می توانست کشور را  زمین گیر کند است، اظهارداشت: انواعی از فتنه ها،‌ترورها، جنگ خارجی، جنگ منطقه ای که با مشارکت 20 کشور ایجاد شده است. همه این لایه های پیچیده در کنار هم آغاز شده است و بعد از عبور از این مسائل شاهد انواع تحریم ها و جنگ رسانه ای از سوی غربی ها علیه ایران اسلامی بودیم و آخرین فتنه، فتنه نزاع مذهبی در منطقه بود که با هدف از بین بردن انقلاب اسلامی ایجاد شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: کسانی شاید گمان می کردند این فتنه ها دهها سال منطقه ما را دامن گیر می کند، ولی با حضور گروه های مقاومت مردم این فتنه ها هم در هم پیچیده شده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: این نهال در طول 4دهه ریشه کرد و بزرگ شد و امروز انقلاب مقتدر از همه روزها و 4 دهه گذشته می درخشد، بیانیه گام دوم انقلاب که برای دهه های بعدی تلقی می شود، نقشه راه جامعه دینی است و مبلغین باید به محتوای این بیانیه اشراف داشته و در پی تحقق آن باشند.

وی بیان داشت: مبلغین وظیفه دارند، نقطه نقطه پیام را بررسی کنند و رسالت خود را تعیین نمایند در آغاز این بیانیه رهبر انقلاب تأکیداتی دارند که کمتر شخصیتی به آن توجه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: انقلاب اسلامی 4 دهه است که از آرمانهای بلند خود منحرف نشده و شعارهای آن جهانی و همواره زنده است.  

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: در همین بیانیه رهبر انقلاب تأکید می کنند که دین و دنیا در کنار هم می باشند، اما یکی از اهداف جهان جدا کردن دنیا از دین است، اما انقلاب یکی از مبانی آن این است که دین را در صحنه اجتماع نگه دارد و قطعا دشمنان نمی توانند این مسئله را تحمل کنند.

وی بیان داشت: باید اذعان کرد که بعد از 4 دهه موفقیت و غلبه بر مشکلات، با آرمانها و واقعیت ها فاصله زیاد است و مسیر طولانی برای رسیدن به آرمانها باقی مانده، ولی با ملاحظه گذشته باید قدمها را برای آینده بهتر محکم برداریم، این نکته ای است که دراین بیانیه تأکید شده، ایشان ایجاد تمدن بزرگ و نوین را از آن جوانان آینده دانسته اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: آنچه انقلاب بر آن تأکید می کند مرز بندی اسلام در مقابل سلطه جویی است، انقلاب نشان داد می توان بر سختی ها مقابله کرد، معنا کردن این شعار که «می توانیم»، از اهداف بلند مبلغین باید باشد، ولی دشمن به دنبال تلقی این است که ما نمی توانیم.

رئیس المصطفی العالمیه افزود: آنها معتقدند که پایان تاریخ فرا رسیده و همه اهداف در همین تمدن و نظام لیبرال دمکراتیک می بینندو آنها تلاش می کنند قوه ادراکیه مسلمانان را تسخیر کنند و آنها به دنبال فلج فکری مسلمانان هستند.این رسانه های غربی دنبال این هستند به مسلمانان بقبولانند که شما نمی توانید کاری از پیش ببرید.

وی بیان داشت: اما مبلغین باید در مقابل این غول رسانه ای مقاوم باشند و هنر می توانیم را اجرا کنند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha