جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای روحانی در مدرسه علمیه نرجس بیرجند

حوزه/ فرمانده دوران دفاع مقدس با انتقاد از کمرنگ شدن برگزاری یادواره شهدای روحانی گفت: علیرغم اینکه بیش از ۱۶۱ روحانی در سوریه به شهادت رسیده اند، حوزه های علمیه یادواره مناسبی برای آنان برگزار نکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کاشان، سردار عبدالفتاح اهوازیان از فرماندهان دوران دفاع مقدس، شب گذشته در نهمین یادواره شهدای تاکسیران و شهید مدافع امنیت کاشان در مسجدالحسین(ع) این شهر به جایگاه شهدا در اسلام اشاره کرد و با انتقاد از کمرنگ شدن برگزاری یادواره شهدای روحانی، گفت :جای تاسف است علیرغم اینکه بیش از 161 روحانی در سوریه به شهادت رسیده اند، حوزه های علمیه یادواره مناسبی برای این عزیزان برگزار نکردند.

 وی، با تاکید بربرگزاری پرشورتر یادواره شهدا به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها، تصریح کرد: کسانی که همه ساله یادواره شهدا را برگزارمی کنند به خاطراین است که عطر ، بو و خاک جبهه را با جان و دل حس کرده اند

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران متعلق به یک صنف خاص نیست بلکه متعلق به تمام مردم است، به تاثیر شهادت حججی در افکار عمومی جهان اشاره کرد و گفت: هیچ کدام از مراسم های مختلف سیاسی و مذهبی کشور سریع نتوانست 85 میلیونی ایرانی را تحت تاثیر قرار بدهد، ولی شهید حججی فرزند یک راننده تاکسی دنیا را به لرزه در آورد.

اهوازیان، مهمترین عامل از جان گذشتن شهدا را بصیرت آنها دانست، اظهار کرد: بصیرت به عمامه، ریش، ریاست و وزارت نیست، بلکه بصیرت در قلب مدافعان حرم ولایت و مدافعان حریم امنیت می باشد که از روزی که وارد جبهه می شود تا روزی که شهید می شود به فکرهیچ چیزی غیر ازنابودی دشمن و شهادت نیست

وی با بیان اینکه خانواده شهدا فرزندانشان را با عشق و علاقه تقدیم انقلاب و اسلام کردند، گفت: پدر شهید موسوی، شهید مدافع امنیت نیت کرده بود اگر فرزندش پسر باشد، نامش را ابوالفضل بگذارد تا در راه خدا  و اسلام تقدیم کند.

فرمانده دوران دفاع مقدس بابیان اینکه کمتر مسئولی را دیده ایم که زیرتابوت شهدا را بگیرد، ابراز داشت: چرا وقتی از یک مسئول برای شرکت در مراسم تشییع یک شهید دعوت می شود می گوید جلسه دارم، آیا جلسه اش ازشرکت در مراسم یک شهید مهمتر است ؟

برپایه این گزارش، درنهمین یادواره شهدای تاکسیران کاشان که با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، خانواده معظم شهدا، روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد، پس ازمدیحه سرایی و خاطره گویی، از پدرشهید موسوی مدافع امنیت و خانواده معظم شهدا و جانبازان تاکسیران کاشان تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکراست تاکسیرانی کاشان با تقدیم 45 شهید ، 120 جانباز وبیش از هزارایثارگر نقش مهمی در پیروزی  انقلاب اسلامی ایران ودفاع مقدس داشته اند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha