جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پاکستان به قربانی حمله مسلحانه به مسجد نیوزیلند، نشان افتخار می دهد

حوزه/ یک مسلمان پاکستانی تبار که در حمله خونین به مسجد نیوزیلند هنگامی که تلاش داشت مهاجم را خلع سلاح کند جان خود را از دست داد، دولت پاکستان به این مسلمان نشان افتخار می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، یک مسلمان پاکستانی تبار که در هنگام حمله مسلحانه به مسجد نیوزیلند، جان خود را در تلاش برای خلع سلاح کردن مهاجم نژادپرست از دست داد، نشان ملی افتخار دریافت می کند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان اعلام کرد، نعیم رشید 49 ساله، یکی از 9 مسلمان پاکستانی کشته شده در حملات تروریستی در دو مسجد شهر کرایست چرچ در روز جمعه، قرار است نشان افتخار دریافت کند.

خان روز یکشنبه در توئیتر خود نوشت: پاکستان به معین نعیم رشید که با جان فشانی در خلع سلاح تروریست حامی برتری نژاد سفید به شهادت رسید افتخار می کند و با ارائه نشان افتخار ملی از او تقدیر می کنیم.

وزیر خارج از کشور پاکستان در یک سری پیام های توییتری نوشته که رشید اهل ابوت آباد پاکستان است و در حمله به مسجد النور پس از اینکه سعی داشت تیرانداز را متوقف سازد به شدت مجروح گردید.

وی به سرعت به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات وارده در اثر شلیک گلوله جان خود را از دست داد. طلحه نعیم پسر 21 ساله او نیز در این حمله کشته شد.

محمد فیصل سخنگوی وزارتخانه گفته که پدر و پسر در شهر کرایست چرچ به خاک سپرده می شوند و تمهیدات برای مراسم تشییع آماده سازی شده است.

 

گفته می شود حداقل 50 نمازگزار مسلمان در حمله به مساجد شهر نیوزیلند در روز جمعه جان خود را از دست دادند، این افراد اقلیت های مسلمان از کشورهای افغانستانف مصر، اردن، بنگلادش، ترکیه، اندونزی و مالزی و فلسطین اشغالی بودند. برنتون تارنت نژادپرست 28 ساله استرالیایی تبار به روی نمازگزاران بی سلاح در مساجد النور و لین وود آتش گشود.

 این حمله تروریستی خونین ترین کشتار دسته جمعی در تاریخ نیوزیلند لقب داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha