جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام دریاباری فیروزکوه

حوزه/ بیانیه رهبر انقلاب نباید در حد شعار باقی بماند و باید تک تک مواردی که رهبر انقلاب به آن اشاره کرده اند، عملیاتی شود.

حجت الاسلام سید مهدی دریاباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به بیانیه گام دولت انقلاب از سوی رهبر انقلاب و تاکید ایشان بر روی سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی برگرفته از قرآن ، سیره ای انبیا و ائمه معصومین علیهم السلام  می باشد که در طول تاریخ در ایران هم همانند بسیاری از کشورهای اسلامی مردم این مهم را رعایت می کردند.

وی ادامه داد: از زمانی که پای غربی ها به ایران باز شد یا پای مسئولین قاجار و پهلوی به غرب باز شد، تهاجم فرهنگی غرب نیز ایران را تحت تاثیر قرار داد.

حجت الاسلام دریاباری با بیان این که آثار معنویت و خدا در زندگی مردم ایران روشن و واضح است، تاکید کرد: متاسفانه یک عده افرادی که خود باخته‌ غرب هستند، موضوعاتی را وارد زندگی مردم ایران کردند که با فرهنگ ، عقاید ، سلایق ، احساسات ، عواطف ، اخلاقیت ، انسانیت ، حیا و تمدن زندگی ایرانی ها سازگاری ندارد.

وی توجه به سبک زندگی اسلامی را وظیفه همه ای آحاد مردم دانست و گفت: همه مردم در قبال این مهم مسئول هستند از پدر و مادر گرفته تا آموزش و پرورش و دانشگاه ها و حوزه های علمیه در این زمینه باید وظایف خودشان را انجام دهند.

محقق و پژوهشگر حوزه به وظایف قوای سه گانه اشاره کرد و افزود:  قوه مقننه و مجریه باید طوری قانون گذاری کنند یا طوری قانون را اجرا کنند که در راستای سبک زندگی اسلامی باشد.

وی در ادامه بیانیه گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در خصوص بیانیه ی گام دوم مقام معظم رهبری باید طلبه ها بحث و گفتگو کنند تا بتوانند به خوبی این بیانات را در بین مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام دریاباری تصریح کرد: علاوه بر این بیانیه گام دوم انقلاب باید در دروس  دانشگاهی گنجانده شود تا به خوبی هدف گذاری نظام برای نوجوانان و جوانان تشریح داده شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بیانیه  رهبر انقلاب نباید در حد شعار باقی بماند و باید تک تک مواردی که رهبر انقلاب به آن اشاره کرده اند، عملیاتی شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha