پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دانشگاه سنت توماس در مینه سوتا، برای نخستین بار غذای حلال می دهد

حوزه/ دانشگاه سنت توماس در سنت پائولوی مینه سوتا برای نخستین بار از زمان تاسیس، از پاییز امسال به ارائه غذای حلال برای کارکنان، دانشجویان و اساتید مسلمان اقدام تخواهد کرد..

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از tommiemedia، دانشگاه سنت. توماس در شهر سنت پائولو واقع در ایالت مینه سوتای آمریکا، برای نخستین بار از تاریخ تاسیسش اقدام به ارائه غذای حلال برای کارکنان، دانشجویان و اساتید مسلمان می کند.

غذاخوری این دانشگاه از آغاز پاییز 2019 ، گزینه حلال را به فهرست غذاهایش اضافه کرده، ابتکار جدید در پی افزایش تقاضا از سوی اعضای کمیته ها، نظرات و نظرسنجی ها آغاز شده و بسیاری مسلمانان خواسته اند که غذا با گوشت ذبح حلال به فهرست غذاها اضافه شود.

صدف شیر، نماینده دستیار مسلمان در این دانشگاه گفت: این حرکت به دانشجویان مسلمانی که به دنبال غذاهای جایگزین هستند کمک می کند.

این نماینده مسلمان افزود: اینجا ما دانشجویان مسلمانی داریم که همزمان کار می کنند و درس می خوانند. آن ها حداقل 10 تا 12 ساعت را خارج از خانه سپری می کنند و گاهی برایشان غذا آوردن از خانه امکان پذیر نیست و مشکل آفرین است.

به گفته شیر، چنین پروژه هایی دانشگاه را به گزینه پسندیده تری برای ثبت نام جوانان مسلمان تبدیل خواهد کرد.

شیر گفت: چرا دانشجویان مسلمان باید در شرایطی قرار بگیرند که مجبور شوند بین تحصیل و دین یکی را انتخاب کنند؟ آن ها باید بتوانند به اعتقادات دینی و فرهنگی شان پایبند بمانند.

میشل کارستنز، معاون ریاست خدمات کمکی دانشگاه ضمن بیان شرایط افزوده شدن غذای حلال به سالن غذاخوری دانشگاه افزود که فعلا دانشگاه روی غذاهای گیاهی، ویگن و مسلمان پسند و حلال تمرکز دارد.

وی گفت: ما می خواهیم با دانشجویان تعامل داشته باشیم، با آن ها کار کنیم و رابطه و گفتمان سالم داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha