جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رمضانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه در پی حادثه تروریستی در دو مسجد نیوزلند، با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی را محکوم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه در پی حادثه تروریستی در دو مسجد نیوزلند، با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا

خبر کشتار وحشیانه و ددمنشانه جمع کثیری از مسلمانان و نمازگزاران جمعه در دو مسجد نیوزلند، قلب همه انسان‌های آزاده جهان را جریحه‌دار کرد.

از مهم ترین آموزه های همه ادیان جهان حتی ادیان غیر الهی، احترام به انسان و لزوم حفظ کرامت ذاتی او دانسته شده است. انسان امانت الهی در روی زمین است و لذا باید از هر جهت کرامت وی حفظ شود. همانطور که قرآن می فرماید: اگر یک انسان احیا شود مانند این است که همه انسانها احیا شده اند و اگر یک انسان کشته شود، مانند این است که همه بشریت کشته شده است.

به طور قطع یکی از کلیدی ترین آموزه های تمام ادیان الهی، محبّت، صلح، امنیّت و احترام به حقوق انسان‌ها است. امروزه نجات بشر در بازگشت به گوهر و حقیقت دین است و گوهر دین جز عقلانیّت، معنویت، صلح، امنیّت و حفظ عزّت و کرامت چیز دیگری نیست.

متاسفانه در دهه اخیر در نقاط مختلف دنیا اتفاقاتی توأم با خشونت و کشت و کشتار رخ می‌دهد که موجب ایجاد رعب و وحشت در جامعه بشری شده است. در بحرین، سوریه، عراق، فرانسه، یمن و اخیرا نیز در نیوزلند که معمولا در این اتفاقات و حرکتهای تروریستی، مسلمانان قربانی می شوند.

نکته مهم این است که در رابطه با این گونه حوادث نباید فقط ابراز تاسف نمود؛ چراکه ابراز تاسف باعث کم شدن این گونه حرکت‌های خشونت آمیز نمی شود؛ بلکه باید از مجامع بین المللی و صاحبان قدرت به طور قاطع خواست که عملاً با ترور و تروریسم مقابله نموده و برای از بین بردن صحنه گردانان اصلی این نوع جریانات و کسانی که در پشت پرده، این‌گونه حرکت‌های تروریستی را طرّاحی و مدیریت می کنند تلاش نمایند زیرا عواقب این کوتاهی در آينده موجب ناهنجاری‌ها و تهدید برای تمام دنیا ازجمله اروپا خواهد بود.

اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه ضمن محکوم کردن این حادثه دلخراش از دولت نیوزلند و نیز از مجامع جهانی می‌خواهد با کسانی که در اثر کج فهمی، زمینه چنین حرکت‌هایی را فراهم می‌سازند برخورد جدّی نمایند و عاملان پیدا و پنهان این گونه حوادث را شناسایی و به سزای عمل ناپاکشان برسانند و الا بعدها به نام ها و شکل های دیگری شاهد چنین حوادثی خواهیم بود. واین شعار نیست بلکه یک حقیقت است و برای مسلمانان مهم است که این مسائل حل شود و خون هیچ انسانی چه مسلمان و غیرمسلمان ریخته نشود. اگر به دنبال زندگی مسالمت آمیز با همه ادیان و مذاهب هستیم باید حریم، کرامت و حقوق پیروان همۀ ادیان رعایت شود.

این جانب از خدای سبحان برای همه شهدای این حادثه غفران الهی و برای مجروحین شفای عاجل و برای بازماندگان اجر و صبر مسألت می کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha