چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معارفه معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات

حوزه/ مراسم معارفه حجج اسلام و المسلمین جعفر جدیری معاون جدید و تودیع موسی قمرزاده معاون سابق خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم معارفه حجج اسلام و المسلمین جعفر جدیری معاون جدید و تودیع موسی قمرزاده معاون سابق خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه با قدردانی از زحمات و تلاش‌های معاون سابق خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: همه کارهایی که تازه شروع می‌شود همراه با نواقص و کاستی‌های است و حجت‌الاسلام و المسلمن قمرزاده با دقت نظر و تجربه خود کمک کردند این بنیانی که تازه در مرکز خدمات آغاز شده بود با اطمینان و توجه بیشتری به خوبی پایه‌ریزی شود.

وی بیان کرد: در تهیه سند راهبرد فرهنگی مرکز خدمات، حجت الاسلام و المسلمین شاکر معاون اسبق فرهنگی این مرکز، معاونان تهذیب حوزه و همچنین حجت الاسلام و المسلمن قمرزاده نقش داشت و تلاش بسیاری کرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: این سند بحمدالله تهیه شد و حجت الاسلام والمسلمین قمرزاده مسئولیت اجرای آن را به عهده گرفت و زحمات ارزشمندی برای آن کشید.

وی تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین جدیری علاوه بر تحصیلی در دروس حوزوی، تحصیلات دانشگاهی نیز دارند و در رشته روانشناسی که مرتبط با این معاونت است تحصیل کرده‌اند و بسیار خوشحالم که شخصی که هم توانمندی خوبی دارد و هم در یک رشته مرتبط تحصیل کرده این مسئولیت را پذیرفته است.

وی ابراز داشت: همکاران ما در معاونت خانواده و امور فرهنگی باید تلاش کنند تا به مجموعه کارهایی که در پیش گرفته‌ایم غنای بیشتری ببخشند و امیدوارم بتوانند با تلاش بیشتر در کار خود موفق شوند.

پرداختن به مسائل فرهنگی در مرکز خدمات رویکرد مبارکی بود

حجت الاسلام و المسلمین قمرزاده در این جلسه گفت: کار فرهنگی آن هم برای خانواده‌ها کاری زمانبر است و برای آن باید سال‌ها زحمت کشید و شب و روز وقت گذاشت تا آرام آرام نتیجه گرفت.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که کار فرهنگی یعنی یک دهه یک طرفه هزینه کردن و بعد از یک دهه آرام آرام خوشه چینی کردن.

معاون سابق خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات با بیان اینکه پرداختن به مسائل فرهنگی در مرکز خدمات رویکرد مبارکی بود گفت: پرداختن به کارهای فرهنگی مثل دمیدن روح در کالبد فعالیت‌های دیگر مرکز و یک تصمیم راهبردی با هوشمندی و هوشیاری بود.

وی عنوان کرد: اگر کار فرهنگی را با همان چشم‌اندازی که اقتضای کار فرهنگی است بخواهیم به صد قسمت تقسیم کنیم در این چند سال تنها یک قسمت انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قمرزاده افزود: قبل از قبول مسئولت بنده، در این معاونت زحمات بسیاری کشیده شده و سنگ بنای بسیاری خوبی گذشته شده بود و در زمان قبول مسئولیت از خداوند متعال خواستم که با درک درستی از زحمات دوستان قبلی بتوانم کار آنها را تکمیل کنم.

وی گفت: دعا می‌کنم دوستان جدید نیز با درک درستی از زحماتی که همه سیستم کشیدند در این کار موفق شوند.

معاون سابق خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: بدون حمایت رئیس مرکز خدمات و همکاری بخش‌های مختلف و مدیران استانی، امکان نداشت چنین کارنامه‌ای به مجموعه کارنامه‌های ارزشمند مرکز خدمات اضافه شود.

وی بیان کرد: زحمات بسیاری کشیده شده است و لازمه پاسداشت این زحمات این است که با درک درستی از ضعف‌ها و قوت‌ها، این روند به‌خوبی ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین قمرزاده گفت: سند سیاست‌های فرهنگی خانواده محور که بخشی از سند راهبردی مرکز خدمات است به تصویب هیئت‌مدیره و ابلاغ رئیس مرکز رسیده است و نقشه حرکت کار فرهنگی مرکز تعیین شده است.

وی تصریح کرد: حقیقتاً سند سیاست‌های فرهنگی مرکز خدمات یکی از بهترین سندهای حوزه خانواده است ولی این ظرفیت هنوز آزاد نشده است.

معاون سابق خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات ادامه داد: ما 13 مسئله داریم که در این چند سال تلاش کردیم که به آنها پاسخ دهیم ولی هنوز حلشان نکرده‌ایم؛ امیدوارم همکارانمان در این معاونت در حل این مسائل موفق باشند تا بتوانیم خانواده‌های طلاب را به تراز تعریف شده در سند برسانیم.

سلامت خانواده با سلامت جامعه گره خورده است

حجت الاسلام و المسلمین جدیری گفت: خدا را برای این مسئولیت جدید در خدمت رسانی به طلاب و خانواده‌ها شاکرم و امیدوارم بتوانم برای خدمت به حوزویان با تمام وجود تلاش کنم.

وی بیان کرد: از حسن اعتماد رئیس مرکز خدمات برای پیشنهاد مسئولیت این معاونت تشکر می‌کنم و امیدوارم اعتماد ایشان را بهترین شکل پاسخ دهم.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: از مسئولان قبلی معاونت نیز قدردانی می‌کنم که انصافاً کارهای خوبی را در کارنامه سازمانی خود انجام دادند و امیدوارم ادامه‌دهنده همین راه باشم.

وی با بیان اینکه خانواده از مهم‌ترین ارکان جامعه است و سلامت خانواده با سلامت جامعه گره خورده، افزود: اگر ما خانواده را اهمیت دهیم کل جامعه را اهمیت داده‌ایم و اگر خانواده سالم باشد، کل جامعه سالم خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین جدیری گفت: برخی از کشورهای غربی به دنبال سند صیانت از خانواده هستند و به این نتیجه رسیده‌اند اگر خانواده را اهمیت دهند جامعه به تعالی بیشتری می‌رسد.

وی افزود: این مسئله در کشور ما هم باید به بهترین شکل اتفاق بیفتند به‌خصوص در خانواده طلاب و روحانیان که هم از لحاظ خود خانواده و هم از لحاظ تأثیرگذاری در جامعه، اهمیت بسیاری دارند.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: تمام تلاش خود را می‌کنم تا با همکاری دیگر بخش‌ها و مدیران مرکز، بتوانیم خانواده طلاب را به یک تعالی که در سند اشاره شده، برسانیم.

وی با بیان اینکه این مسئله به‌صورت ولایی هم امر شده، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در هر طرحی، خانواده باید مورد توجه باشد و ما نیز در هر طرحی که اجرا می‌کنیم خانواده باید مطرح باشد.

حجت الاسلام و المسلمین جدیری گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید به‌صورت تیمی انجام شود و کار جزیره‌ای جواب نمی‌دهد؛ نیاز است همه همکاران مرکز خدمات در کنار یکدیگر تلاش کنند این اتفاق بیفتد که موجب تعالی مرکز و حوزه شود.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی باید علمی و پژوهش محور باشد، گفت: کمیت کار بسیار مهم است ولی از آن مهم‌تر کیفیت است که باید برای عرضه برنامه‌های با کیفیت، تلاش کنیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha