شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مصلحی

​حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی، با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس و راهیان نور،گفت: طلاب و روحانیون، پیشگامان دفاع مقدس بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر مصلحی، رئیس سازمان نشر مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، شامگاه دوشنبه، در جشنواره رهاورد سرزمین نور، با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس و راهیان نور، اظهارداشت: طلاب و روحانیون، پیشگامان دفاع مقدس بودند.

وی با اشاره به خاطره‌ای پیرامون نقش روحانیت در دفاع مقدس، بیان کرد: ترفند ارتش صدام برای شب‌های عملیات، زمین‌گیر کردن نیروهای خودی با تیربار بود! به همین خاطر، در جلسه‌ای با حضور شهید میثمی و دیگران، بحث شد که در مقابل ترفند دشمن بعثی چه تدبیر و راه‌حلی می‌توانیم داشته باشیم!؟ آنجا تصمیم گرفتیم تا توسط آقای ذوالنور 250 طلبه از قم تحت عنوان گردان فاتحین آموزش نظامی ببیند و در گردان‌های مختلف تقسیم شوند و در شب‌های عملیات، گردان‌های زمین‌گیر شده در مقابل آتش سنگین دشمن را با بیان آیات و روایات تشجیع کرده و گره از کار عملیات بگشایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی ادامه داد: پس از عملیات والفجر ۸، فرمانده یکی از گردان‌ها، از نقش طلبه‌ی گردانش برای من خاطره‌ای بیان کرد و گفت: به کانالی رسیدیم که بخشی از مسیر آن، پیش بینی نشده بود و به همین دلیل نیاز بود یک نفر در کانال برود و به حالت رکوع قرار بگیرد تا گردان روی کمر او پا بگذارند و از کانال عبور کنند! در آن بحبوحه، طلبه گردان ما پیش قدم شد، در کانال رفته و تمام گردان پا روی کمر این طلبه رزمنده گذاشت و از کانال عبور کرد.

وی افزود: این طلبه جان‌فشان، در همان عملیات به فیض شهادت رسید! و فراموش‌نشدنی است که پس از شهادت وقتی کمر آن شهید روحانی را دیدیم، در اثر قدم‌های گردان گوشت و پوستش از بین رفته بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی گفت: یکی دیگر از طلاب، طلبه غواص ما بود که چندی پیش پیکرش به میهن برگشت و در کنار هم‌رزمانش دفن شد.

 رئیس سازمان نشر مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، در پایان تأکید کرد: دعا کنیم خدا به ما توفیق دهد تا در مسیر امامت و ولایت که صراط مستقیم است، باقی بمانیم و پایان کار ما در همین مسیر، شهادت باشد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha