جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گام دوم

حوزه/ نشست بصیرتی سیاسی با موضوع «بررسی اجمالی بیانیه گام دوم انقلاب»، در سالن اجتماعات مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید محمدحسین متولی امامی، صبح امروز در نشست بصیرتی سیاسی در جمع طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، «امید»، «اراده» و «شعار های مبتنی بر فطرت» را سه نکته مهم این بیانیه عنوان کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فراتر از جمهوری اسلامی است و  انقلاب اسلامی باید مسیر طولانی برای رسیدن به تمدن اسلامی بپیماید.

وی، مؤلفه های  لازم برای ایجاد یک تمدن را ثروت (منابع طبیعی)، نیرو های انقلابی با انگیزه، ساختار سیاسی پویا، زنده و منظم و همچنین تجربیات برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی بیشترین ظرفیت را برای ظهور یک تمدن اسلامی داراست.

کارشناس سیاسی، به اهداف دشمن اشاره کرد و ادامه داد: دشمن از طریق شبکه ها، رسانه ها و ماهواره ها در آستانه به نتیجه رسیدن ظرفیت های تمدنی جمهوری اسلامی، ناامیدی را در جامعه پمپاژ می کند.

وی به بحث امید و جایگاه محوری ظرفیت و نقش زنان اشاره کرد و گفت: نکته مهم این است که زنان ایرانی بر خلاف زنان غیر مسلمان ظرفیت تمدن سازی دارند. از منظر امام خمینی و  امام خامنه ای زنان نقش تعیین کننده ای در  انقلاب اسلامی ایفا کرده اند و نکته مهم از منظر آن ها این است که زنان قلب عاطفی و امید بخش جامعه را دارا هستند و انقلاب اسلامی این جایگاه را برای زنان تثبیت کرد.

کارشناس سیاسی افزود: زنان مثل مویرگ هایی در خانواده بوده که توان ایجاد امید و حرکت های اجتماعی بر روی همسر، پدر، برادر و فرزندان خود را دارند، در راستای تحقق بیانیه گام دوم بانوان در این بخش از قدرت و توانمندی بسیاری برخوردار هستند. جایگاه جدی زنان در حرکت های اجتماعی شناخته شده، غربی ها توانستند با غول های رسانه ای و ماهواره ای و شبکه های اجتماعی از این ظرفیت زنان سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام متولی امامی، ایده اصلی انقلاب اسلامی  را مقاومت خواند و اذعان داشت: جبهه یمن، لبنان و سوریه به واسطه این ایده در برابر استکبار ایستاده اند.

وی، پیامد نادیده گرفتن ایده مقاومت را موجب رکود و سکون دانست و گفت: اگر این ایده زنده نماند، انقلاب دچار رکود می شود.

استاد حوزه در پایان تاکید کرد: با مطالعه اسلام ناب از منظر امام خمینی در کنار این بیانیه موجب می شود تا بیانیه  بهتر تبیین و شناخته شود و این که ایده مقاومت باید در تمامی حوزه های مختلف اعم از سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی گسترش پیدا کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha