شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صافی

حوزه/ حجت الاسلام صافی با درخواست حمایت از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در ادامه برگزاری دوره های تربیت مدرس زبان انگلیسی و زبان عربی، گفت: باید آموزش زبان دوم در حوزه‌های علمیه خواهران رسمیت بیشتری پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام صافی، سرپرست موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) در نشست هم اندیشی اساتید این موسسه با اشاره به برگزاری آموزش زبان های خارجی توسط دفتر تبلیغات اسلامی، در حوزه علمیه خواهران گفت: این کار ویژه به خوبی اجرا شده است و تاکنون توانسته ایم ۳۰ نفر مدرس زبان انگلیسی و ده نفرمدرس زبان مکالمه عربی از بین خواهران تربیت کنیم.

وی افزود: طبق تفاهم نامه ای که تنظیم شده، وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی نظارت و صدور گواهینامه فارغ التحصیلان این دوره ها برای خواهران طلبه می باشد.

حجت الاسلام صافی با درخواست حمایت از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در ادامه برگزاری دوره های تربیت مدرس زبان انگلیسی و زبان عربی خاطرنشان کرد: باید آموزش زبان دوم در حوزه‌های علمیه خواهران رسمیت بیشتری پیدا کند.

وی به برگزاری موفق دوره های تربیت مدیران فرهنگی، جشنواره فرهنگی هنری مجتهده امین ، تربیت پژوهشگر، دوره های مهارت های پاسخگویی، دوره مهارت های زندگی، دوره های فرقه شناسی، دوره های وزین مشق اجتهاد و دوره های بسیار دیگری اشاره کرد و گفت: تنها موسسه آموزش عالی استان اصفهان، موسسه آموزش عالی مجتهده امین(ره) است و مراکز دیگری که وجود دارد تک رشته ای هستند، در صورتی که موسسه آموزش عالی مجتهده امین چند رشته ای است و همچنین دفتر دانشگاه علوم و حدیث و در حال حاضر دفتر دانشگاه باقرالعلوم در این موسسه فعال می باشد.

سرپرست موسسه آموزش عالی مجتهده امین ادامه داد: برخی از دوره‌های دانشگاه باقرالعلوم(ع) مانند تبلیغ و ارتباطات در موسسه آموزش عالی مجتهده امین(ره) برگزار شده است.

وی با تشریح افق پیش رو و فعالیت‌های آینده موسسه آموزش عالی مجتهده امین(ره) خاطرنشان کرد: تبدیل شدن موسسه آموزش عالی مجتهده امین به موسسه آموزشی پژوهشی مجتهده امین(ره) یکی از برنامه‌های آینده می‌باشد که برخی از ساز و کارهای آن نیز طی شده است و به حمایت بیشتر  مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران نیازمند است.

وی افزود: با توجه به پایان دوره برخی از گروه‌های علمی مانند فقه و اصول، فلسفه و کلام در پایان دو سال، نیاز به تمدید اینگونه دوره ها هستیم و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در این راستا باید حمایت کند.

حجت الاسلام صافی یادآور شد: اکنون رشته های سطح ۳ مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، سطح ۳ تربیت دینی کودک و نوجوان که برای اولین بار در سطح کشور در این موسسه در حال برگزاری است باید کمی قوی‌تر وارد موسسه آموزش عالی مجتهده امین(ره) شود و غیر از مطالعات زنان باید این دو سطح ۳ را پشتیبانی علمی بکند، بنابراین از همه اساتید برای تمدید فعالیت دوساله گروه علمی اخلاق و تربیت که در موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی فعال است تقاضای همکاری می شود.

وی با اشاره به توسعه کار ویژه های خلاقانه و به ویژه تمرکز روی شخصیت علمی و دینی علامه مجتهده امین(ره) در سال آینده، اضافه کرد: انطباق صددرصدی فعالیت‌ها با اخلاق فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی در سال آینده باید صورت بگیرد و باید با میزهای تخصصی این قطب ها انطباق کامل پیدا کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha