پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خوانسار

حوزه/ امام جمعه خوانسار گفت: اگر زن و مرد بخواهند در زندگی فردی و اجتماعی خود وظیفه شان را به خوبی انجام دهند باید صبور باشند و بدانند که عجله زندگی را از بین می برد و ویران کننده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی امام جمعه خوانسار، در نشست «صبر رکن اصلی زندگی»، در مدرسه علمیه  کریمه اهل بیت سلام الله علیها این شهرستان، گفت: خداوند متعال از دو جهت به انسان توجه دارد و احکامی را برای زندگی او مقرر فرموده است؛ گاهی خداوند به شخص انسان بدون در نظر گرفتن ارتباط او با سایرین توجه دارد و احکامی را برآن مترتب می کند که در حوزه زندگانی فردی اوست و گاهی توجه خداوند به زندگی اجتماعی شخص و ارتباط او با دیگران است.

وی ادامه داد: در زندگی اجتماعی انسان ها اولین و مهمترین پایه خانواده است و پدر و مادر محور این پایه و زندگی هستند. خداوند متعال برای هریک از زن و مرد احکامی را درنظر گرفته و وظایفی را برای آنان نسبت به یکدیگر مشخص نموده است.

امام جمعه خوانسار افزود: یکی از ارکان مهم زندگی که راهگشاست و خداوند متعال در قرآن کریم بسیار بر آن تاکید فرموده، صبر است، خواه صبر در زندگی فردی خواه در زندگی اجتماعی.

وی ابراز داشت: در اصول کافی از امام صادق علیه السلام نقل شده: زمانی که قیامت برپا می شود منادی از بطن عرش خدا ندا می دهد" أینَ الصّابرون" یعنی صابران کجایند؟ و به آن ها گفته می شود که بدون حساب وارد بهشت شوید.

امام جمعه خوانسار گفت: اگر زن و مرد بخواهند در زندگی فردی و اجتماعی خود وظیفه شان را به خوبی انجام دهند باید صبور باشند و بدانند که عجله زندگی را از بین می برد و ویران کننده است.

حجه الاسلام خواجه کریمی یادآور شد: در واقعه کربلا آنچه بیشتر از همه خود را نشان می دهد صبر است، در سایه صبر است که می توان تمامی مصیبت ها را پشت سر گذاشت و گفت" ما رأیتُ إلا جمیلا "

وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم زندگی الهی داشته باشیم باید آثار و احکام الهی را دریافت کنیم و با توجه به آیات قرآن کسی نمی تواند معارف و قواعد الهی را دریافت کند مگر صابران.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha