شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با انتقاد از برگزاری جلسات تشریفاتی برای ارائه گزارش و آمارها، گفت: بهتر است ببینیم چه کرده ایم و در آینده چه کارهایی باید انجام دهیم تا اینکه با ارائه گزارش های ساختگی به مقامات بالاتر، جلسات تشریفاتی برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا بهرامی در نشست هم اندیشی اساتید موسسه آموزش عالی مجتهده امین(ره) اصفهان با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران ظرفیت بزرگی است، اظهار داشت:  ۶۵۰۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران اصفهان مشغول تحصیل هستند و ۷۰۰۰ طلبه نیز تاکنون فارغ التحصیل شده اند و با توجه به تعداد فارغ التحصیلان، اگر از این ظرفیت استفاده شود، وضعیت به گونه ای مثبت تغییر می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: اکنون به دنبال تاسیس حوزه جدید نیستیم بلکه  به دنبال ارتقای کیفیت هستیم.

وی خطاب به اساتید گفت: اگر در هر کلان شهر و شهرستان های کوچک حوزه علمیه خواهران محور فعالیت‌های زنان شود،  با به کارگیری فارغ التحصیلان می ‌توانیم برای کسانی که اکنون مشغول تحصیل هستند انگیزه ایجاد کنیم و همچنین کسانی که فارغ التحصیل شده اند از آموخته ها و اندوخته های علمی خود در جامعه زنان استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی تاکید کرد: باید در سخنرانی ها، برپایی جلسات مذهبی، آموزش خانواده، تحقیق و پژوهش، تألیف، و ... از خود زنان و خواهران طلبه استفاده کرد و  آنان امدادرسانی معنوی کنند.

وی افزود: هرچند زحمات زیادی در حوزه علمیه خواهران کشیده شده و از لحاظ سخت افزاری در موقعیت خوبی هستیم، اما اکنون به یک حرکت جدید نرم افزاری نیازمندیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه  سطح دو را گسترش نمی دهیم، ادامه داد: تصمیم بر این است که سطح ۳ و سطح ۴ حوزه را گسترش دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی با تاکید بر اینکه باید به روزی برسیم که استاد آقا در حوزه علمیه خواهران تدریس نکند، خاطرنشان کرد: در سطح ۳ و ۴ نیز باید استاد خانم تربیت کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به اساتید گفت: اگر در کلاس‌های شما امکان نخبه‌پروری وجود دارد پس همت کنید تا به جایی برسیم که در آینده هیئت علمی سطوح بالایی حوزه خواهران از خودشان باشند.

وی با انتقاد از برگزاری جلسات تشریفاتی برای ارائه گزارش و آمارها، یادآور شد: بهتر است ببینیم چه کرده ایم و در آینده چه کارهایی باید انجام دهیم تا اینکه با ارائه گزارش های ساختگی به مقامات بالاتر، جلسات تشریفاتی برگزار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی تأکید کرد : باید از فرصت دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات، مراکز فرهنگی و مردم برای دیده شدن حوزه علمیه خو اهران استفاده شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان از اساتید خواست با ارائه طرح ایده و فکر در جهت ایجاد حرکت جدید در حوزه خواهران مشارکت کنند.

وی خطاب به رئیس دفتر تبلیغات اسلامی هم گفت:  ۱۵ هزار خواهر درس خوانده مذهبی در استان اصفهان وجود دارد، حال باید اندیشید که باید از اینها چگونه استفاده کنیم و چگونه دیده شوند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی اظهار کرد: با توجه به وضع جامعه کنونی و وضعیت زنان، آیا نباید از ظرفیت حوزه خواهران استفاده شود؟ نیاز است که کارهای جدی انجام شود و زنان برای جامعه ی زنان، خود برنامه اجرا کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha