پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آرامش بهاری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف گفت: در آستانه سال جدید طرح آرامش بهاری در ۵ بقعه متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد الهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند پیرامون برگزاری طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، اظهار داشت: در آستانه سال جدید طرح آرامش بهاری از 28 اسفند آغاز و تا  14 فروردین سال 98 در بقاع متبرکه شهرستان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری طبق سال‌های گذشته و با قوت بیشتری در بقاع و امامزادگان سطح استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: امسال آستان امامزاده شاه سلیمان علی(ع)، مجتمع فرهنگی و مذهبی بلنجیر، امامزاده سلطان ابوالقاسم روستای نصرآباد، امامزاده سید محمد روستای فدشک و مجتمع فرهنگی و مذهبی روستای همند میزبان مسافران نوروزی در طرح آرامش بهاری هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف برگزاری نماز جماعت در سه نوبت، ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف از جمله خانواده، پاسخ به شبهات، مسائل شرعی، درس اخلاق، تفسیر و همچنین برپایی خیمه‌های معرفت را ازجمله برنامه‌های این طرح ذکر کرد.

الهی از مهم‌ترین اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری را انس هرچه بیشتر عموم جامعه با اهل بیت و ائمه معصومین و تشویق و ترغیب آن‌ها برای حضور در اماکن متبرکه دانست و تبیین کرد: تقویت باورهای دینی و مذهبی و تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه را از دیگر اهداف این طرح ذکر کرد.

وی با اشاره به فعالیت سه مبلغ اعزامی و دو مبلغ بومی، تصریح کرد: در طرح آرامش بهاری مبلغان در غرفه‌های چند رسانه‌ای شامل غرفه‌های مشاوره خانواده و تربیت فرزند به زائران ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف ادامه داد: ویژه برنامه ولادت حضرت علی(ع) به همراه برنامه‌های جانبی مانند داستان‌خوانی، قرآن‌خوانی، تحریر قرآن، خاطرات سفر برای کودکان و نوجوانان به همراه اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری خواهد بود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha