جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد قرائتی در حرم رضوی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر اینکه تجمل‌گرایی را باید کنار بگذاریم، گفت: بسیاری از مردم در مشکلات اقتصادی به سر می‌برند، لذا سعی کنیم تجمل‌گرایی را کنار گذاشته و بیشتر به دیگران کمک کنیم.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در ویژه برنامه تحویل سال نو حرم مطهر رضوی که امشب با حضور زائران در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه لحظه دقیق تحویل سال نشانه قدرت و نظم خالق هستی است، عنوان کرد: تحویل سال نو نشان دهنده وجود پروردگار است.

خطیب حرم مطهر رضوی اظهار کرد: همه مؤمنان باید از تعطیلات عید به صورت صحیح و مناسب استفاده کنند، این که پیوسته به فکر خوراک و خواب باشیم، هرگز به احسن الحال نخواهیم رسید.

وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به حال احسن، خودمان نیز تلاش کنیم، ابراز کرد: در ایام عید بین فامیل فقیر و غنی فرق نگذاریم و در صورت امکان میزبان و پذیرای آنها باشیم، متأسفانه برخی فقط خانه ثروتمندان می‌روند و میزبان آنها هم می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه صله رحم به معنای رفع مشکل دیگران است، عنوان کرد: سعی کنیم در دید و بازدیدها یک گره از مشکلات دیگران باز کنیم. البته برخی می‌گویند ما خودمان مشکل داریم، خُب شما که مشکل دارید در حد توان خودتان گره از کار دیگران باز کنید.

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه در طول سفر از نماز اول وقت و صدقه غافل نشوید، ابراز کرد: سفر دارای آدابی است، همین که نظافت را رعایت کنیم و باغ و زمین کشاورزی دیگران را تخریب نکنیم از آداب سفر به‌شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر اینکه تجمل‌گرایی را باید کنار بگذاریم، عنوان کرد: اکنون خیلی از مردم در مشکلات اقتصادی به سر می‌برند، لذا سعی کنیم تجمل‌گرایی را کنار گذاشته و بیشتر به دیگران کمک کنیم، این کمک به فقرا در این دنیا و آخرت آثار و برکات فوق العاده‌ای به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha